۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
لاماری ایما هیبریدی به طور رسمی رونمایی شد

لاماری ایما هیبریدی محصول جدید آرین موتور در نیمه دوم بهمن ماه سال جاری از طریق سامانه خودروهای وارداتی به بازارعرضه خواهد شد.

به گزارش فردای اقتصاد، مدیربازاریابی آرین پارس موتور در مراسم رونمایی از خودروی لاماری ایما هیبریدی گفت: طی یکسال و نیم گذشته از شروع نخستین عرضه خودرو از سوی این شرکت تا کنون ۱۱ هزار خودرو تحویل مشتریان شد.

امیر صرافی با بیان اینکه تعدادی لاماری ایما هیبرید بصورت سی بی یو به کشور وارد شده است، افزود: از آنجایی که شرکت درصدد بود تا در تیراژ بالاتری عرضه کند، تصمیم گرفت که این خودروی جدید را بعنوان نسخه ارتقا یافته لاماری ایما وارد خط تولید کند.

 وی تصریح کرد: تا ۶ ماه آبنده لاماری ایما هیبرید از خط تولید ما بیرون خواهد آمد و با تیراژ بیشتر بر اساس نیاز مشتریان وارد بازار خواهد شد.

مدیربازاریابی آرین موتور در مورد طراحی لاماری ایما هیبرید خاطرنشان کرد:این محصول جدید نسبت به نسخه قبلی خود علاوه بر زیبایی ظاهری جسورانه تر طراحی شده است.

وی خطوط افقی پنجره جلویی این خودرو را از جمله طراحی حسورانه لاماری ایما هیبرید برشمرد و ادامه داد: این نوع طراحی موجب شد تا خودرو عریض تر به نظر برسد.

صرافی طراحی منحصر به فرد رینگ های خودروی لاماری ایما هیبرید را از جمله مهمترین تغییرات در نمای جانبی آن برشمرد.

وی افزود: همچنین گوشه دار شدن سپر عقب ماشین موجب شد تا این خودرو بزرگتر جلوه داده شود.

مدیر بازاریابی آرین موتور حاطرنشان کرد: باتری لاماری ایما هیبرید ۲ کیلووات برساعت و  با گارانتی ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر است.

به گفته وی، موتور الکتریکی خودروی مذکور تا ۱۶ هزار دور در دقیقه فعالیت می کند.  و ابن موتوراز ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتون متر قدرت و گشتاور برخوردار است.
صرافی، مصرف سوخت ترکیبی  خودروی لاماری ایما هیبرید را از جمله  دستاوردهای مهم این نسخه برشمرد و گفت:میزان مصرف آن  ۴.۷ میزان  لیتر در صد کیلومتر است.
به گفته وی، لاماری ایما هیبریدی ۶۰ درصد از کارکردش الکتریکی است و شتاب صفر تا صد آن ۷.۹ ثانیه اعلام شده است.

عرضه دو محصول جدید تا پایان ۱۴۰۲

مدیر فروش آرین موتور نیز در مراسم رونمایی از محصول جدید خودروی لاماری ایما هیبرید با اشاره به اینکه از یک سال و نیم گذشته که عرضه نخستین خودروی این شرکت می گذرد، شاهد استقبال خوبی از این برند بودیم، گفت: به گونه اینکه امروز خانواده مشتریان ما از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرده و تا پایان سال به ۱۵ هزار دستگاه می رسد.

علی موسوی با اشاره اینکه بر اساس آمار رسمی وزارت صمت تولید لاماری ایما از ۱۱ هزار دستگاه عبور کرده است، تصریح کرد: هم اکنون موفق شدیم بیش از ۱۰ هزارو ۳۰۰ دستگاه از این خودرو را به مشتریان تحویل دهیم.

وی همچنین مدت زمان تولید تا تحویل لاماری ایما  را به طور متوسط ۱۱ روز برشمرد و افزود: بیش از ۹۳ درصد مشتریان زودتر از موعد، این خودرو را تحویل گرفته اند این درحالی است که قراردادهای فروش آن ۹۰ روز کاری بوده است.
مدیر فروش آرین موتور تصریح کرد: متوسط زمان تولید تا تحویل ۱۰ هزارو ۳۰۰  دستگاه لاماری ۶۸ روز بوده است.
وی اعلام کرد: فقط ۷ درصد تاخیر در تحویل خودروی لاماری ایما رخ داده که چالش قیمت گذاری دستوری مهمترین علت آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد تمایندگی های لاماری در ۲۰ استان کشورفعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: اما موفق شدبم ۲۹ نفطه را پوشش دهیم که ۷ نقطه آن در تهران و سایر نقاط در استان های دیگر است.

موسوی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از مشتریان لاماری به نمایندگی های این شرکت دسترسی دارند، ادامه داد: توسعه این نمایندگی ها در دستور کار این شرکت قرار دارد.  

    وی، تعداد نقاط استاندارد شبکه های نمایندگی لاماری در کشور را ۱۵ نقطه برشمرد و گفت: ۱۴ نقطه  باقی مانده نیز در دست اجرا قرار دارد.

  مدیر فروش آرین موتور،  از عرضه خودرولاماری ایما هیبرید در سامانه خودروهای وارداتی در نیمه دوم بهمن ماه خبر داد.

وی در مورد قیمت خودروی مذکور افزود: با توجه به اینکه اعلام قیمت همه خودروها بر عهده سازمان حمایت است، تاکید کرد: امید است لاماری ایما هیبرید بصورت رقابتی و با قیمت مناسب وارد بازار شود.

موسوی تصریح کرد: قیمت محصول جدید لاماری تا دو هفته آینده از طریق مراجع قانونی اعلام خواهد شد.

وی ازرونمایی و عرضه لاماری اس یو وی کلاس B و همچنین یک خودروی سدان از این برند را در آینده نزدیک خبرداد.

مدیر فروش آرین موتور همچنین ازواردات مدل های بسیار با کیفیت خودروی میتسوبیشی تا پایان سال جاری خبر داد.

پیش از این نیزآرین موتور نماینده رسمی وارد کننده میتسوبیشی به کشور بود.

لاماری ایما هیبرید در یک نگاه

لاماری ایما HEV جدیدترین محصول شرکت آرین پارس موتور است که امسال معرفی شد و بزودی در کارخانه آرین پارس موتور در شهر خمین تولید خواهد شد. این کراس‌اوور، جدیدترین تیپ از مدل ایما است که قوای محرکه هیبرید دارد و ظاهر آن نیز با دو تیپ دیگر یعنی ایما معمولی و ایما X متفاوت است. زیر کاپوت لاماری ایما هیبرید یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ (TGDI) قرار دارد که در سیستم هیبرید به همراه یک پیشرانه برقی قوای محرکه را تشکیل داده‌اند. خروجی ترکیبی سیستم هیبرید در این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر است. قدرت هم از طریق جعبه دنده DHT به چرخ های جلو منتقل می‌شود که جدیدترین تکنولوژی انتقال قدرت در خودروهای هیبرید است. در این خودرو با به‌کارگیری سیستم هیبرید، مصرف سوخت کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند، تاجایی‌که این کراس اوور در شرایط آزمایشی استاندارد به‌صورت میانگین ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند که البته این رقم در شرایط واقعی بسته به نوع رانندگی، شرایط جاده و کیفیت سوخت بنزین می تواند متفاوت باشد.

در قسمت جلو ایما HEV، یک نوار کرومی به‌صورت عمودی از گوشه چراغ‌ها افزوده شده و طراحی سپر هم تغییر داشته و با طرح جدید اسپرت‌تر شده است. در قسمت عقب نیز در گوشه‌های چراغ‌ها یک خروجی تزئینی هوا اضافه شده که به اسپرت‌تر نشان دادن این کراس‌اوور کمک کرده است. همچنین در قسمت دیفیوزر به‌صورت هماهنگ با سپر جلو، قطعه‌ای همرنگ بدنه استفاده شده است تا ایما HEV کاملا نسبت به دو نسخه دیگر لاماری متمایز باشد. طراحی صندلی‌ها، رودری‌ها، دسته‌دنده، قطعاتی از داشبورد و همچنین گرافیک کلاستر نیز در این خودرو تغییر داشته و همه این‌ها باعث شده است کابین HEV از باقی نسخه‌ها بسیار اسپرت‌تر و متفاوت‌تر بنظر برسد. صندلی‌های ایما HEV به سبک خودروهای مسابقه‌ای طراحی شده‌اند و حالت باکت دارند.

در کراس‌اوور ایما HEV همان امکاناتی را می‌بینیم که در نسخه فول ایما ایکس دیده می‌شد. این خودرو به امکانات رفاهی نظیر سردکن صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، درب صندوق عقب برقی با سنسور پا، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، کروز کنترل، دوربین ثبت وقایع، تهویه اتوماتیک، سامانه پاکسازی هوای کابین، نورپردازی روی داشبورد، استارت دکمه‌ای، سنسور نور، سنسور باران و... مجهز است. کراس‌اوور سبز آرین پارس موتور از نظر ایمنی هم امکانات کاملی دارد؛ ایما HEV مجهز به شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، رادار خط‌خوان، رادار نقطه کور و اخطار برخورد از جلو است و همین امکانات باعث شده تا شاسی‌بلند هیبرید آرین پارس موتور ۵ ستاره ایمنی چاینا انکپ را کسب کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار