۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
تقابل حقوقی رگولاتور با دو صرافی بزرگ رمزارز
تقابل حقوقی رگولاتور با دو صرافی بزرگ رمزارز

یک هفته پس از تایید صندوق های معاملاتی نقدی بیت کوین ، رگولاتور بورس آمریکا (SEC) دو صرافی رمزارز کوین بیس (Coinbace)و بایننس (Binance) را به دادگاه کشاند.

فردای اقتصاد - تابستان گذشته نیز رگولاتور اوراق بهادار و بورس آمریکا علیه صرافی های رمزارزی کوین بیس و بایننس شکایت کرد و مدعی شد که آنها اوراق بهادار ثبت نشده را در قالب ارزهای دیجیتال عرضه و معامله کرده‌اند. این نهاد ناظر بورس مدعی است مدارکی برای اثبات ادعای خود در مورد اوراق بهادار ارائه شده در دست دارد. استدلال شرکت ها درباره ادعای رگولاتور چنین بود که، بورس آمریکا از  پذیرش این رمزارزها به عنوان اوراق بهادار خودداری کرده است.

در ژوئن سال ۲۰۲۳، رگولاتور بورس آمریکا  علیه صرافی های کوین بیس و بایننس به دادگاه آمد. رگولاتور مدعی بود این دو صرافی رمزارزهای سولانا(SOL) فایل کوین (FIL) و آکسی اینفینیتی(AXS) را در لیست خود قرار داده اند، درحالی که این دارایی ها برای تبدیل شدن به عنوان اوراق بهادار، پذیرفته نشده بودند.

اثر شکایت بورس آمریکا بر صنعت رمزارزها

بخش قابل توجهی از صنعت رمزارزهای آمریکا از پیشرفت پرونده های رگولاتور علیه صرافی های کوین بیس، بایننس تاثیر خواهد گرفت. اگر قضات فدرال با صحت اداعا های رگولاتور در این موافقت کنند ، آنگاه رگولاتور اختیار دارد تا برای صادر کنندگان این اوراق الزامات جدیدی تعیین کند. اما در صورتی که ادعا های رگولاتور بورس آمریکا توسط قضات فدرال رد شود، و دادگاه به این نتیجه برسد که بورس آمریکا از حد فراتر رفته است، کنگره موظف است قوانین واضحی برای این صنعت تعریف کند که این میتواند برای صنعت رمزارزها نکته مثبتی باشد.

پیش از دادگاه جلسه ای برای بررسی این موضوع برگزار شد. یکی از قضات به نام کاترین پولک فایلا (Katherine Polk Failla) در این جلسه سوالات سختی را مطرح کرده است با این وجود در پایان جلسه تصمیم خود را اعلام نکرده است. یکی از سناتورهای آمریکایی به نام جسی همیلتون (Jesse Hamilton) در این باره گفته است که در این مرحله، احتمال کنار گذاشته شدن این پرونده تقریبا وجود ندارد. یکی از وکلای شرکت مشاور حقوقی ویلکی فار و گالاگر (Willkie Farr & Gallagher) گفت این پرونده از آن جهت ارزش پیگیری دارد که می تواند باعث شود سازمان نظارتی بورس آمریکا نگاه جدیدی به مقررات مبهم و "اغلب قدیمی" خود داشته باشد. او گفت ممکن است شاهد واکنش  بیشتر از سوی مجلس نمایندگان کنگره برای تنظیم کردن قوانین جدیدی در صنعت رمزارزها باشیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار