۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
راهبرد صندوق‌های درآمد ثابت چیست؟

تنها ملاک سرمایه‌گذاری در دارایی های مختلف بازدهی نیست، علاوه بر بازدهی، ریسک سرمایه گذاری هم باید در نظر گرفته شود.

فردای اقتصاد: مدیر صندوق درآمد ثابت کیان معتقد است، عمده دارایی‌هایی که در صندوق‌های درآمد ثابت وجود دارد شامل سپرده‌های بانکی و اوراق بدهی می‌شود. سپرده‌های بانکی به دلیل این که ضمانت بانکی را به عنوان پشتوانه خواهند داشت، عملا بدون ریسک هستند.

ابراهیم دادگر با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: در تمام دنیا اوراق بدهی به عنوان شاخص بدون ریسک محسوب می‌شود. چرا که در هر صورت دولت توانایی تسویه بدهی را حتی با چاپ پول خواهد داشت.

وی ادامه داد: از این منظر صندوق‌های درآمد ثابت با توجه به دارایی‌هایی که در پرتفوی دارند از میزان ریسک کمتری برخوردار خواهد بود.

دارایی‌های مختلف را نمی‌توان به عنوان رقیب در نظر گرفت. در صندوق‌های درآمد ثابت دارایی‌های مختلف با کمترین ریسک قرار دارند.

تنها ملاک سرمایه‌گذاری در دارایی های مختلف بازدهی نیست،  علاوه بر بازدهی، ریسک سرمایه گذاری  هم باید در نظر گرفته شود. در واقع استراتژی صندوق دریافت بیشترین بازدهی با کمترین ریسک است.

در برنامه امروز بورسان، ابراهیم دادگر مدیر صندوق درآمد ثابت کیان به تشریح عملکرد صندوق‌های درآمد ثابت و ارزیابی وضعیت بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات بورس کالا را بررسی کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار