۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
بهبود وضعیت پلیمری‌ها

افزایش قیمت‌های جهانی در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ توام با رشد نرخ دلار از عواملی محسوب می‌شوند که باعث رشد قیمت‌ها در معاملات پلیمر شدند.

فردای اقتصاد: کارشناس بازار سرمایه معتقد است، در هفته پایانی دی ماه به رغم کاهش تقاضا توام با بازگشت انتظارات تورمی به واسطه رشد نرخ ارزی که صورت گرفت، قیمت‌ها با رشد همراه شدند.

مهدیه علیجانی با حضور در برنامه بورسان بیان کرد: بدین ترتیب بازار فیزیکی فولاد از رکود خارج شد. در واقع صعود نرخ ارز در بازار آزاد و ترس از تثبیت این نرخ در بازار باعث شد که معامله‌گران برای خرید مواد اولیه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۲۰ هزار تن عرضه شمش فولاد در بازار به ثبت رسید که ۹۵۵ هزار تن تقاضا در این بخش شکل گرفت و در نهایت ۵۴ درصد عرضه‌ها معادل ۱۲۰ هزار تن، مورد معامله قرار گرفت. افت ارزی آهن ‌اسفنجی باعث شد که قیمت این محصول با رشد همراه شود. به طوری که برای ۵۹ هزار تن عرضه، تقریبا معادل ۱۲۲ هزار تن تقاضا صورت گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: افزایش قیمت‌های جهانی در ابتدای سال میلادی ۲۰۲۴ توام با رشد نرخ دلار از عواملی محسوب می‌شوند که باعث رشد قیمت‌ها در معاملات پلیمر شدند. از طرفی ۱۱۵ هزار تن انواع محصولات پلیمر عرضه شد که حدودا ۱۶۶ هزار تن در این بخش تقاضا به ثبت رسید.

در برنامه امروز بورسان، ابراهیم دادگر مدیر صندوق درآمد ثابت کیان به تشریح عملکرد صندوق‌های درآمد ثابت و ارزیابی وضعیت بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات بورس کالا را بررسی کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار