۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
آیا میم کوین ها برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

میم کوین به گروهی از رمزارزها گفته می‌شود که بر اساس ترندها و میم‌های اینترنتی ایجاد شده‌اند و پروژه آنها هدف خاصی را دنبال نمی کند.

فردای اقتصاد - میم کوین‌ها با هدف  کسب سود سریع و کوتاه مدت طراحی و استفاده می‌شوند و می‌توانند مانند یک شت‌کوین توسط سازندگان و پشتیبانان نامعتبر ارایه شده و برای کلاهبرداری به کار روند.

میم کوین ها (Meme coin)  گروهی از رمزارزها هستند که گاه برای یک شوخی ایجاد شده و متناسب با تبلیغ افراد معروف و یا موضوعاتی که در جوامع و بین افراد زیاد مطرح شده اند مرتبط بوده و ممکن است با افزایش تقاضا همراه شوند  اما به دلیل پیروی از این مکانیزم قیمتی، رشد آنها پایدار نیست.

دوج کوین (Dogecoin) یکی از معروف ترین میم کوین های دنیای رمزارزها است. دوج کوین ، ارز دیجیتالی است که سال ۲۰۱۳ توسط دو مهندس نرم افزار، صرفا برای شوخی ساخته شد. رمزارز دوج کوین با نماد (DOGE)، یک ارز دیجیتال مبتنی بر شوخی با تصویر یک سگ ژاپنی از نژاد شیبا اینو (Shiba Inu) به نام دوج است. این رمزارز توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به عنوان ارزی برای سرگرمی توسعه داده شد تا برای ارسال پاداش و انعام و پرداخت‌های نفربه‌نفر در این فضا استفاده شود.

دوج کوین  در سال ۲۰۲۱ بسیار محبوب بود، علت این محبوبیت، پیام هایی بود که ایلان ماسک (Elon Musk) کارآفرین و سرمایه گذار مشهور برای حمایت و تبلیغ دوج کوین، در شبکه اجتماعی ایکس (X) _توییتر سابق_ در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. زمانی که ایلان ماسک در پلتفرم ایکس گفت :" دوج کوین کریپتوی مردمی است." قیمت این رمزارز تنها در یک روز ۴۴ درصد رشد کرد. این رمزارز در آن سال در طی سه ماه توانست در نتیجه حمایت های ایلان ماسک ۱۴۶۵ درصد رشد قیمتی داشته باشد اما بعد از مدتی با ریزش قیمتی روبرو شد و تا به امروز رشد قیمتی قابل توجهی نداشته است.  در حالت کلی، قیمت  میم کوین هایی مانند دوج کوین تحت‌تاثیر جو، ترند شبکه‌های اجتماعی و شرایط کلی بازار رمزارزهاست.

سرانجام توکن سریال بازی مرکب

توکن اسکوئید گیم (SQUID)  میم کوینی است که  از سریال بازی مرکب الهام گرفته است. این میم کوین چند روز پس از عرضه در اوایل این هفته، رشد ۱۲۸ هزار درصدی را به ثبت رسانده است، اما در میان رشد شگفت‌انگیز این میم کوین، گزارش‌هایی مبنی بر عدم توانایی در فروش توکن، برخی از علاقه‌مندان در جامعه کریپتو ادعا کرده‌اند که میم کوین جدید احتمالاً یک طرح کلاهبرداری است. از زمانی که گزارش عدم امکان  برخی از سرمایه گذاران برای فروش توکن ها منتشر شد، تقاضا برای این توکن به مرور کاهش یافت و قیمت این توکن سقوط کرد و در آن زمان افراد زیادی در این پروژه سرمایه های خود را از دست دادند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار