۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
افزایش ظرفیت فولاد هرمزگان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان جزییات طرح‌های توسعه‌ای در حوزه تولید آهن اسفنجی، تختال، اسلب و ورق گرم را تشریح کرد.

فردای اقتصاد: معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: هم‌اکنون ظرفیت تولید آهن اسفنجی یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن و ظرفیت تولید تختال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، با رشد قابل‌ توجهی در آینده مواجه خواهد شد. 

 اصغر مدنی در مراسم  اختتامیه سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان، تصریح کرد: ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت از ۱.۶۵ میلیون تن به ۵ میلیون تن و ظرفیت تولید اسلب از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۲ میلیون تن افزایش خواهد یافت. وی همچنین از ایجاد ظرفیت تولید ۱.۷ میلیون تن ورق گرم خبر داد.

به گفته مدنی، این شرکت در تولید آهن اسفنجی، تولید فولاد مذاب و تولید اسلب دارای رکوردهای روزانه، ماهیانه و سالیانه است. وی افزود: فولاد هرمزگان در سال گذشته یک میلیون و ۳۳۸ هزار تن اسلب تولید کرده است. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد: این شرکت پروژه‌های متعددی را به‌رغم چالش‌های موجود در صنعت فولاد به ویژه محدودیت‌های انرژی با هدف کاهش هزینه‌ تولید، افزایش راندمان و بهره‌وری و کیفیت محصولات فولادی اجرایی کرده است.  

به گفته وی، محصول آهن اسفنجی با کیفیت عالی در واحد احیا مستقیم شرکت فولاد هرمزگان تولید می‌شود و آهن اسفنجی شارژ شده در کوره قوس الکتریکی این واحد نیز با کیفیت مناسبی تولید می‌شود. مدنی اظهار کرد: از سوی دیگر، درصد عیوب تختال تولیدی شرکت فولاد هرمزگان نیز بسیار ناچیز بوده و  ۹۹ درصد تختال‌های تولیدی شرکت سالم است. وی ادامه داد: به منظور استفاده از فرصت‌های ساخت قطعات در داخل کشور و کاهش آثار تحریم‌ها و حمایت از تولیدات داخلی، توسعه بومی‌سازی تجهیزات و قطعات یدکی و مواد اولیه و نسوز در دستور کار شرکت فولاد هرمزگان قرار گرفته تا علاوه بر اطمینان از تامین و در دسترس بودن قطعات، ریسک‌های ناشی از عدم تامین به موقع قطعات و تجهیزات را نیز کاهش دهد.  

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان افزود: ساخت الکتروموتورهای ولتاژ بالا از جمله اقدامات این شرکت است. وی گفت: راندمان ریخته‌گری، یکی از پارامترهای مهم در افزایش بهره‌وری واحدهای فولادسازی به شمار می‌آید که این میزان در شرکت فولاد هرمزگان همواره صعودی بوده است؛ ضمن اینکه میزان مصرف نسوز در این واحد نیز کاهش یافته است.

دبیر علمی سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم نیز در این مراسم گفت: در این کنفرانس تلاش کردیم کارگاه‌های آموزشی را به بهترین شکل ممکن و با توجه به علاقه‌مندی متخصصان و فعالان صنعت فولاد برگزار کنیم؛ ضمن اینکه کافه متخصصان برای نخستین بار در این دوره از کنفرانس با استفاده از نقطه نظرات اهالی این صنعت برگزار شد.

امیرحسین فتحی تصریح کرد: بیشترین مقالات در این دوره از کنفرانس، به مقوله‌های محیط زیست، انقلاب صنعتی چهارم و افزایش بهره‌وری اختصاص پیدا کرد. این مهم در برگزاری کارگاه‌ها نیز اجرایی شد و ۶۰ درصد از مخاطبان ما در این کارگاه‌ها، دارای تحصیلات تکمیلی بودند. به گفته وی، داوری مقالات توسط ۱۵ شرکت فولادی و ۱۴ دانشگاه صورت پذیرفت و ۲۰ مقاله با حضور متخصصان و دعوت‌شدگان در کارگاه‌های این دوره از کنفرانس ارایه شد؛ ضمن اینکه تعداد کارگاه‌های تخصصی برگزار شده در این دوره از کنفرانس، به ۲۱ کارگاه رسید.

رونمایی از پوستر چهارمین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم

 در پایان مراسم اختتامیه سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از پوستر چهارمین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که در زمستان ۱۴۰۴ به همت شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود، رونمایی شد.

اهدا تندیس و لوح یادبود به برگزیدگان مقالات

در ادامه مراسم اختتامیه سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از برگزیدگان ارائه‌دهنده کارگاه‌های تخصصی و مقالات قدردانی شد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار