۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
چرا قیمت بیتکوین رشد نکرد؟

چرا بعد از ثبت صندوق‌های معاملاتی نقدی بیت کوین توسط رگولاتور بورس آمریکا قیمت بیت کوین بر خلاف انتظار بازار رشد نکرده است؟

فردای اقتصاد -  چرا بعد از ثبت صندوق‌های معاملاتی نقدی بیت کوین توسط رگولاتور بورس آمریکا قیمت بیت کوین بر خلاف انتظار بازار رشد نکرده است؟

تا پیش از تایید صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیتکوین تقاضای برای این رمزارز در حال افزایش بود و توانست تا پیش از دهم ژانویه به سقف ۴۸ هزار و ۹۲۳ دلاری برسد اما پس از تایید این صندوق‌ها قیمت بیتکوین به ۴۲ هزارو ۸۳۵ دلار کاهش پیدا کرد.  علت این افت قیمت، هجوم جریانات نقدی از معاملات بیت کوین به سمت صندوق‌های معاملاتی نقدی بیت کوین بوده است.

برخی از تحلیل گران و گزارش‌ها دلیل افت اخیر بیت کوین را افزایش فشار فروش صندوق تراست بیت کوین شرکت گری‌اسکیل (GBTC) عنوان کرده‌اند. این صندوق مقادیر قابل‌توجهی بیت کوین را وارد بازار کرده و به نظر می‌رسد هولدرهای بیت‌کوین سرمایه‌های خود را به این صندوق منتقل کرده‌اند تا در نتیجه کارمزد کمتری در معاملات خود پرداخت کنند.

در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) بیتکوین ۷.۶درصد کاهش قیمتی داشت. علت این افت قیمت انتقال ۸۹۴ بیت کوین (به ارزش ۴۱ میلیون دلار) توسط صندوق گری اسکیل (GBTC)  به کیف پولی در پلتفرم کوین بیس پرایم (Coinbase Prime) بود.

علاوه بر این به نظر می‌رسد احتمالا  ۲٬۶۰۷ بیت کوین (به ارزش ۱۱۹ میلیون دلار)  توسط این صندوق طی ۳ تراکنش به کیف پول‌هایی ارسال شده باشد که قبل از این هیچ تراکنشی انجام نداده بودند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار