۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
نشست تخصصی بررسی قوانین و احکام مالیاتی در ورزش کشور

نشست تخصصی بررسی قوانین و احکام مالیاتی در ورزش کشور با حضور مسولان و ذی نفعان این صنعت برگزار شد.

فردای اقتصاد : این نشست توسط شورای عالی تشکل‌های ورزشی کشور و به میزبانی دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی با حضور  علیرضا فارسی ریاست دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی، مجید خاتونی رییس انجمن جامعه و ورزش و فرهنگ ایران، سید کاظم اولیایی عضو هیات موسس اتحادیه مدیران باشگاه‌ها، کاوه صدقی رئیس انجمن صنفی باشگاه داران تهران، سید امیر حسینی رئیس انجمن ورزش شرکت‌ها، مازیاز کلاشی نماینده انجمن صنعت ورزش، غلامرضا سعادتی، حمیدرضا حصارکی، اصغر مازیار، یونس قربانی، جواد نصیری و جمعی از اساتید دانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای نشست فارسی گزارشی از پیگیری نتایج جلسه‌ قبل با موضوع آسیب‌شناسی واگذاری  باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و نامه‌ی ارسالی به ریاست جمهوری و وزارت ورزش و جوانان ارائه کرد. محورهای اصلی این جلسه شامل اقتصاد ورزش و نظام مالیاتی، معافیت‌های مالیاتی در ورزش، اخذ مالیات از مودیان مالیاتی ورزشی و اقدام دولت برای حذف ماده ١٣۴ معافیت مالیاتی خدمات ورزشی بود.

ریاست دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: انتظار ما این بود با توجه به سند ملی سلامت که در سال ۹۵ نوشته و مقرر شد که ٢٠ درصد به فعالیت های ورزشی افزوده شود، ۲۰ درصد از بودجه بیماری های غیر واگیر به سمت ورزش منتقل شود. این مبلغ با توجه به بودجه وزارت بهداشت چیزی در حدود ۲۴ همت می‌شود.

در ادامه مجید خاتونی ضمن بررسی نظام مالیاتی و ارتباط آن با ورزش نکاتی را در آسیب‌شناسی نظام مالیاتی ورزش کشور عنوان کرده و بر لزوم تعامل میان دو حوزه ورزش و دستگاه مالیات ستانی در جهت توسعه جنبه‌های مختلف ورزش و ارائه خدمات اجتماعی اشاره کرد.
رییس انجمن جامعه و ورزش و فرهنگ ایران همچنین به شیوه ارائه بسته‌های تشویقی و معافیت های مالیاتی برای جذب سرمایه‌گذار در ورزش ایتالیا و باشگاه‌های حاضر در سری آ و فواید آن برای توسعه ورزش همگانی و سرمایه گذاری در بخش ورزش پایه مباحثی را مطرح کرد.

کاوه صدقی رئیس انجمن صنفی باشگاه داران تهران نیز از تحمیل ناعادلانه مالیات بر ارزش افزوده  از حدود یک دهه پیش به ورزش گفت و  ادامه داد : انجمن باشگاه داران ابتدا برای حل همین مسئله تشکیل شد که با پیگیری جمعی و حمایت افرادی چون آقای اولیایی این موضوع در اسفند ١۴٠٠ از ورزش ایران حذف شد.
او در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: ورزش جایی است که اگر به آن رسیدگی نشود بعدا در جاهای دیگر باید هزینه‌های بیشتری را پرداخت کنیم مانند درمان، پیشگیری، مواد مخدر و اوقات فراغت که هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل می‌کند. باشگاه های ورزشی مالیات های متفرقه مانند بیمه، اجاره، خدمات و تجهیزات را می‌پردازند اما این پرداخت مستقیم مالیات در بند ١٣۴ مستقیما باعث گران شدن ورزش می شود و اصلا به نفع ورزش نخواهد بود.

در ادامه محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش به صورت تلفنی وارد بحث شده و قول پیگیری موضوعات مطرح شده را در صحن علنی مجلس داد.

در ادامه همچنین، کارشناسان و اساتید دانشگاهی در مورد ضعف‌ها و خلاهای قانونی در سیستم مالیات ورزش کشور به بحث و گفتگو پرداختند و حاضرین در این نشست، حذف ماده ١٣۴ قانون مالیات‌های مستقیم را اقدامی غیر کارشناسانه و تهدیدی برای سلامت جامعه عنوان کردند.
مقرر شد گزارش و خروجی این جلسه کارشناسانه که حدود ٣ ساعت به طول انجامید به دست دولت و فراکسیون ورزش مجلس برسد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار