۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
ارزش صندوق‌های بیتکوین از نقره پیشی گرفت

ارزش صندوق‌های قابل معامله نقره ۱۱ میلیارد دلار است در حالی که صندوق بیتکوین گری‌اسکیل نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است

فردای اقتصاد - صندوق‌های معاملات نقدی بیتکوین (ETF) در مدت کوتاهی از صندوق های سنتی نقره پیشی گرفتند که این نشان دهنده استقبال سرمایه گذاران از این دارایی در بازارهای مالی جهانی است.

ارزش صندوق‌های قابل معامله نقره حدود ۱۱ میلیارد دلار است، درحالی که تحلیلگران معتقدند تنها صندوق گری اسکیل از اولین روز شروع معاملات خود تا کنون حدود ۲۴.۸ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. رشد قابل توجه ارزش بازار صندوق‌های نقدی بیتکوین در این مدت نشان دهنده افزایش میزان اعتماد سرمایه‌گذاران به بیتکوین به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری قابل قبول است.

«صندوق معاملاتی شرکت گری اسکیل(GBTC) در حال حاضر دارای ارزش بازار قابل توجهی است اما اخیرا فشار فروش قابل توجهی را تجربه کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که صرافی رمزارزی اف تی ایکس (FTX) حدود ۱ میلیارد دلار از سهام (GBTC) را فروخته است که این فروش قابل توجه، یک عامل کمک کننده به خروج از ETF بوده است که تنها در پنج روز معاملاتی از ۲ میلیارد دلار فراتر رفت.»
صندوق بیتکوین پروشیرز (ProShares) نیز دارای ارزش بازاری در حدود ۱.۶۵ میلیارد دلار است و صندوق معاملاتی نقره آی شیرز (iShares Silver Trust) تا ژانویه ۲۰۲۳ به طور خالص دارایی خود را حدود ۱۰ میلیارد دلار گزارش کرد که این ارقام نشان‌دهنده تغییر سلیقه سرمایه‌گذاران در انتخاب یک محصول سرمایه‌گذاری  است.
صندوق های سرمایه‌گذاری به طور کلی از سال ۱۹۹۰ به جامعه سرمایه‌گذاران عرضه شدند و دنیای مالی شاهد تکامل این محصولات در انواع مختلفی بود، از فلزات گرانبها مانند طلا و نقره تا دارایی های دیجیتالی مانند بیتکوین که منعکس کننده تغییر تمایلات سرمایه گذاران در گذر زمان است. تایید ETFهای بیتکوین توسط رگولاتور بورس آمریکا، برای پذیرش تدریجی و بررسی دقیق این نهاد نظارتی، بسیار زمان بر بوده و اریک بالچوناس(Eric Balchunas)، تحلیلگر (ETF) بلومبرگ، تایید اخیر اولین صندوق (ETF) بیتکوین را یک رویداد برجسته در بخش مالی میداند که هر ده‌سال یک بار در ایالات متحده آمریکا اتفاق می افتد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار