۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
مصاحبه با برنده نوبل اقتصاد

مصاحبه اختصاصی فردای اقتصاد با برنده نوبل اقتصاد کریستوفر پیساریدیس درباره هوش مصنوعی، بازگشت اقتصادی یونان و آینده علم اقتصاد

چگونه یونان که روزی برای پرداخت بدهی هایش مجبور به فروختن جزیره‌هایش شد تبدیل به کشور سال مجله اکونومیست شد؟ آیا هوش مصنوعی تمامی شغل‌ها را از ما می‌گیرد؟ برای پاسخ به این سوالات در برنامه کتاب فردا، یکی از بزرگترین اندیشمندان زنده دنیا را دعوت کردیم: کریستوفر پیساریدیس

کریستوفر پیساریدیس برنده نوبل اقتصاد ۲۰۱۰ و استاد مدرسه اقتصاد لندن (LSE) است. رشد یونان امروز مورد توجه رسانه‌های اقتصادی مهم جهان به مانند اکونومیست و فایننشال تایمز است. نکته مهم این است که برنامه رشد یونان را کمیته پیساریدیس نوشت، کمیته ای به نام و ریاست مهمان این قسمت از برنامه کتاب فردا. در این برنامه به میزبانی مانی بشرزاد درباره دلیل بازگشت اقتصادی یونان و اصلاحات اقتصادی این کشور نیز صحبت شد.

کمیته نوبل دلیل اهدای جایزه نوبل اقتصاد به کریستوفر پیساریدیس، پیتز دایموند و دیل مورتنسن را تحقیقات آنان در زمینه تاثیر سیاست‌های اقتصادی بر نرخ بیکاری، فرصت‌های اشتغال و سطح دستمزد دانست. به همین دلیل در این برنامه درباره تاثیر هوش مصنوعی بر آینده شغل ها و بازار کار نیز گفت و گو کردیم. در آخر برنامه نیز درباره آینده علم اقتصاد از یکی از شکل دهندگان به این علم سوال کردیم که جواب پروفسور پیساریدیس جالب و شنیدنی است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    سلام ضمن تشکر از مجری و گردانندگان فردای اقتصاد درحرکت جدید برای ارتباط با فرهیختگان جهان و براشتن محدودیتها تنها به متخصصین داخلی .امیدوارم که اینکار تداوم داشته باشد .
  • علی پورصالح IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    ممنون از فردای اقتصاد و مانی عزیز امیدوارم همیشه تو مسیرت موفق باشی ایران به جوان هایی مثل تو نیاز داره.

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار