۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
ایلان ماسک جایگاه ثروتمند نخست جهان را از دست می‌دهد؟

یک قاضی آمریکایی پرداخت ۵۵ میلیارد دلاری تسلا به ایلان ماسک را لغو کرد تصمیمی که می‌تواند ثروت ماسک را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. 

فردای اقتصاد - یک قاضی آمریکایی پرداخت بسته حقوقی ۵۵ میلیارد دلاری تسلا به ایلان ماسک را لغو کرد تصمیمی که می‌تواند ثروت ماسک را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. 

تاثیر این تصمیم دادگاه که به دلیل شکایت یکی از سهامداران مطرح شده بود باعث افت ۳ درصدی ارزش سهام شرکت تسلا شد. 

این حکم دادگاه به این معنی است که شرکت تسلا نمی‌تواند بسته ۵۵میلیارد دلاری را که پنج سال قبل به ایلان ماسک وعده داده بود را به وی پرداخت کند. این بسته پرداخت حقوق بخش مهمی از دارایی‌های ایلان ماسک محسوب می‌شود.

بسته حقوقی ۵۵میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸ از سوی هیات مدیره به ایلن ماسک پیشنهاد شد و هدف این بود که این کارآفرین را تشویق کند تا در صورت رسیدن به معیارهای مشخصی از ارزش بازار به صورت سهام به وی پرداخت شود. 

ماسک بارها از هیات مدیره تسلا خواسته  که سهام وعده داده شده به او را بپردازند، او سالها قبل بخش مهمی از سهام خود در تسلا را برای خرید توییتر فروخته بود اما حالا گفته که برای حفظ کنترل این شرکت سازنده خودروهای برقی و توسعه بیشتر هوش مصنوعی به سهام بیشتری در تسلا نیاز دارد. 

این حکم آینده ثروت ماسک را در حالت ابهام قرار می‌دهد و بدون آن ارزش ثروت ماسک به ۱۵۴ میلیارد دلار کاهش پیدا میکند که باعث سقوط ماسک به رتبه سوم  ثروتمندترین افراد جهان می‌شود.

ماسک برای سال‌ها در صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشته است. 

شکایت علیه میزان حقوق ماسک از شرکت تسلا چندین سال پیش انجام گرفت و جلسات دادگاه در سال گذشته میلادی به پایان رسید. بر اساس این شکایت هیات مدیره تسلا اطلاعات دقیق بسته حقوقی ایلان ماسک را منتشر نکرده ضمن اینکه اعضای هیات مدیره با پرداخت این میزان حقوق به ماسک تعارض منافع دارند. 

آنچه ایلان ماسک را در صدر لیست ثروتمندان جهان قرار داده سهام او در شرکت تسلاست. تسلا امروز با ارزشترین شرکت خودروسازی در جهان محسوب می‌شود. 

ماسک بعد از اعلام این حکم در شبکه ایکس ( توییتر سابق ) نوشت که هرگز در ایالت Delaware  ( محلی که دادگاه در آن علیه ماسک اقامه دعوا کرده ) شرکت تاسیس نکنید. 

تسلا ماند بسیاری از شرکتهای آمریکایی به دلیل مزایای مالیاتی و قوانین مساعدتر در ایالت Delaware تاسیس شده است.

 ماسک طی سالهای گذشته بخش عمده ثروتش را که از طریق ایجاد و موفق کردن شرکتهای مختلف به دست آورده صرف ایجاد شرکتهای بزرگتر کرده است. او گفته بود در صورتی که بسته حقوقی وعده داده شده در سال ۲۰۱۸ را دریافت کند آن را صرف تامین مالی ایده سفر و زندگی روی مریخ خواهد کرد. 

ماسک در سال ۲۰۱۸ گفته بود که نیمی از ثروتش را برای کمک به مشکلات روی زمین و نیم دیگر را برای ایجاد شهری روی مریخ هزینه خواهد کرد تا در صورت نابودی زمین بر اثر یک جنگ جهانی یا هر اتفاق دیگر بتوان در آنجا اقامت کرد.  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار