۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
حمله هوایی ارتش آمریکا به سوریه و عراق/ دنبال درگیری با ایران نیستیم

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه های وابسته مورد هدف قرار داد.

آنگونه که ایرنا گزارش داده است، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که  در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تاسیسات لجستیکی (زنجیره تامین تدارکات و مهمات ) گروههای تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته اند.

در ادامه هم جان کربی سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگوی تلفنی با خبرنگاران آمریکایی در پی حمله ارتش آمریکا به عراق و سوریه گفت: «ایالات متحده دنبال درگیری با ایران و در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست. اما همان‌طور که رئیس‌جمهور به صراحت گفته است، ما در دفاع از مردم خود تردید نخواهیم کرد و همه کسانی را که به آمریکایی ها اسیب می زنند در در زمان و مکانی که انتخاب می کنیم ، پاسخگو خواهیم کرد.»

این مقام ارشد کاخ سفید گفت: « پیام ما به سپاه پاسداران و دیگر شبه نظامیان این است که حملات به نیروهای آمریکایی باید متوقف شود.»

 کربی با بیان اینکه «این فقط اولین مرحله از پاسخ ماست»، تصریح کرد: آمریکا «هیچ ارتباطی با ایران از زمان حمله به پایگاه برج ۲۲» نداشته است.

پیش از این، شبکه‌های تلویزیونی فاکس نیوز و ای بی سی نیوز و سی ان ان آمریکا از آغاز حملات ارتش این کشور به مواضع نیروهای مقاومت در شرق سوریه در واکنش به حمله به نیروهای آمریکایی در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی همزمان با تعطیل شدن بازارهای مالی و نفتی دنیا از جمله در ایالات متحده آمریکا خبر داده بودند.

گفتنی است دیشب  شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن همزمان با آغاز حملات ارتش این کشور به سوریه و عراق اعلام کرد: هیچ حمله‌ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار