۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
ویژگی که در تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ خواهیم دید

یک تحلیل جدید نشان می‌دهد اپل از قابلیت جزیره پویا در تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد.

فردای اقتصاد -  یک تحلیل جدید نشان می‌دهد اپل از قابلیت جزیره پویا در تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ استفاده خواهد کرد.

راس یانگ، تحلیلگر حوزه فناوری با انتشار پستی در توییتر مدعی شد که اپل احتمالا قابلیت جزیره پویا (Dynamic Island) را که امسال تنها در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده شده، به تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۵ اضافه خواهد کرد.

جزیره پویا، از جمله تغییرات جدید در آیفون ۱۴ بود که جای ناچ را در آیفون‌های این شرکت گرفت. اگر این درست باشد، برای همیشه با بریدگی ناچ که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و در آیفون X معرفی شد، خداحافظی خواهد کرد.

این تحلیلگر همچنین مدعی شد اپل در مدل پایه آیفون ۱۵ از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی LTPO استفاده نخواهد کرد؛ قابلیتی که در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو تعبیه شده و امکان پشتیبانی از قابلیت‌های نمایشگر همیشه روشن (Always-on) و بازخورد سریع پرو موشن (ProMotion) را به این گوشی‌ها اضافه می‌کند.

راس یانگ، عدم تامین این نمایشگر از سوی زنجیره تامین را به عنوان یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم احتمالی از سوی اپل عنوان کرده است. در خصوص قابلیت جزیره پویا باید گفت که یک بریرگی سیاه و قرصی‌شکل در بالای نمایشگر آیفون ۴ پرو است که چیدمان دوربین دستگاه را در خود جای داده است.

اپل به صورت هوشمندانه و با کمک انیمیشن‌هایی که جزیره پویا را هنگام کار کردن با آن بزرگ‌تر نشان می‌دهند، این بریدگی را با رابط کاربری دستگاه ترکیب کرد. جزیره پویا علاوه بر نمایش نوتیفیکیشن‌ها، به کاربر امکان می‌دهد فعالیت‌های زنده همانند نتایج مسابقات و یا وضعیت درخواست تاکسی اوبر را در قسمت بالایی نمایشگر دریافت کنند.

اضافه شدن جزیره پویا به آیفون ۱۵ می‌تواند مدل پایه این گوشی را به محصولی جذاب‌تر نسبت به نسخه پایه آیفون ۱۴ که در مقایسه با آیفون ۱۳ تغییرات کمتری را به خود دید، تبدیل کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار