۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
رئیسی چه نوع موسیقی گوش می‌دهد؟

در بخشی از گفت‌وگوی خبرنگار شبکه سی.‌بی‌سی آمریکا از سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، سوالی در مورد سلیقه موسیقیایی او پرسیده شد.

خبرنگار سی.‌بی‌سی در پرسش دیگری از رییس‌جمهور درباره فضای مجازی و موسیقی غربی پرسید: «آیا می‌توانم یک سوال شخصی از جنابعالی بپرسم؟ آیا جنابعالی در فضای مجازی حضور دارید؟ آیا در توئیتر مشغول فعالیت هستید؟ آیا به آهنگ گوش می‌دهید؟ آیا به بتهون و به سایر موزیک‌های غربی گوش می‌دهید؟»

رییس‌جمهور پاسخ داد: «بله. فضای مجازی امروز بستری است که بسیاری از بخش‌های زندگی در این فضا تعریف می‌شود. امروز بسیاری از امور زندگی و فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ارتباطات در این فضا شکل می‌گیرد و ما هم روز به روز در جهت توسعه این فضا در ایران اقدام می‌کنیم. این اقدامات روز به روز پیشرفت‌های بهتری را برای جمهوری اسلامی به ارمغان می‌آورد. توسعه این فضا زندگی مردم را آسان‌تر می‌کند. نسبت به مسئله‌ای گوش کردن موسیقی که سوال کردید. موسیقی یک زمان موسیقی هنجارمند است یک زمان موسیقی هنجارشکن است. اگر موسیقی هنجارمند باشد یعنی بتواند در مسائل معنوی، اخلاقی، روحی، روانی و ارتقای انسان نقش داشته باشد طبیعتا می‌تواند مورد تأ‌یید باشد اما اگر آنچه که انسان را از روحیه انسانی، اخلاق، معنویت و توجه به دیگران بازدارد و حالت لهو و لعب برای انسان داشته باشد طبیعتا انسان را از خودسازی و جامعه‌سازی باز می‌دارد طبیعتا دیگر آن موسیقی برای انسان نمی‌تواند مورد تایید باشد.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha