۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
رکورد شکنی قیمتی بیتکوین

مشهورترین ارز دیجیتال به سطح قیمتی ۵۷ هزار دلار رسید. این دارایی دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون نسبت به دارایی های سنتی رشد بیشتری تجربه کرده است.

فردای اقتصاد - بیتکوین برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۲۱ به سطح قیمتی ۵۷ هزار دلار رسید که این صعود قیمتی ناشی از تقاضای سرمایه گذاران از طریق صندوق های قابل معامله در بورس و همچنین خریدهای فزاینده ای است که از سوی شرکت مایکرو استراتژی (MicroStrategy Inc) انجام گرفته است.
شرکت مایکرو استراتژی -که یک شرکت مبتنی بر خدمات ابری و هوش تجاری است- بیتکوین را به عنوان بخشی از استراتژی سرمایه گذاری شرکتی خود خریداری کرده، این شرکت در روز دوشنبه اعلام کرد که در این ماه حدود ۳هزار توکن دیگر خریداری کرده و اکنون حدود ۱۰ میلیارد دلار بیت کوین دارد.

با وجود این که انتظارات سرمایه گذاران برای کاهش زود هنگام نرخ بهره و پایان سیاست های انقباضی کاهش یافته و با افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده آمریکا نیز همراه بوده، اما توکن‌های بازار ارزهای دیجیتال همچنان در حال جهش هستند. بیتکوین امسال نسبت به دارایی های سنتی مانند سهام و طلا بهتر عمل کرده است. شان فارل به عنوان مدیر استراتژی دارایی های دیجیتال، در یادداشتی در این باره نوشت: "شتاب صعودی در کریپتو علیرغم افزایش باقی نرخ ها قابل مشاهده است."

بیتکوین در روز سه شنبه با ۴.۴ درصد افزایش به ۵۷۰۳۹ دلار رسید و سپس به محدوده ۵۶هزار و ۸۵ دلار بازگشت. قیمت بیت کوین از ابتدای سال تا کنون ۳۲ درصد افزایش یافته است و این افزایش های پی در پی قیمتی، انتظارات را برای جهش قیمتی توکن های کوچکتر مانند اتر و دوج کوین را نیز برانگیخته است. با ورود ۶.۱ میلیارد دلار سرمایه به مجموعه ای از ETF های بیت کوین که در ۱۱ ژانویه در ایالات متحده شروع به کار کردند، تقاضا برای این دارایی و سایر دارایی های دیجیتال از علاقه مندان پیشین این کلاس دارایی فراتر رفته علاوه بر این رویداد هاوینگ نیز بر احساسات مثبت بازار نیز اثر گذار بوده است.

بخشی از ۹ صندوق معاملاتی (ETF) بیتکوین رکورد ثبت کرده اند

کیتی استاکتون، بنیانگذار شرکت فیرلند استراتژیز (Fairlead Strategies)  که یک شرکت مدیریت دارایی و سرمایه گذاریاست، در یادداشتی درباره صعود اخیر بیتکوین نوشت: "با توجه به شکست و شتاب مثبت میان‌مدت بیتکوین، انتظار عقب‌نشینی عمده‌ای از بیت‌کوین نداریم."

شرکت مایکرو استراتژی (MicroStrategy) با ۱۶ درصد افزایش، پلتفرم معاملاتی کوینبیس (Coinbase) با ۱۷ درصد رشد و هلدینگ دیجیتال ماراتن نیز رشد ۲۲ درصدی داشته. انتظارات خوش بینانه ای که در بازار آسیا در مورد دارایی های دیجیتال وجود دارد، در عملکرد سهام شرکت های مرتبط مانند شرکت مونکس ژاپن (Monex Group) و شرکت سرمایه گذاری فناوری (Woori) در کره جنوبی، تاثیر گذاشته است.

 بر اساس گزارش سایت کوین گکو (CoinGecko)، در حال حاضر ارزش تمام دارایی‌های دیجیتال  مجموعا  حدودا ۲.۲ تریلیون دلار است، در حالی که در بازار نزولی سال ۲۰۲۲ که صرافی FTX و دیگر پلتفرم‌های رمزنگاری سقوط کردند، ارزش کل بازار رمزارزها در حدود ۸۲۰ میلیارد دلار بود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار