۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
استارتاپ‌ها چطور صنعت سلامت را دگرگون می‌کنند؟

مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ دکترتو در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد گفت که سلامت دیجیتال در بهینه کردن الگوهای درمان در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای بهبود روابط بین بیمار و پزشک و خدمات درمانی کمک گسترده‌ای کرده است. 

فردای اقتصاد - سلامت دیجیتال چیست و استارتاپ‌های حوزه سلامت چگونه این عرصه را متحول کرده‌اند. 

بهراد آزادی مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ دکترتو در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد گفت که سلامت دیجیتال در بهینه کردن الگوهای درمان در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای بهبود روابط بین بیمار و پزشک و خدمات درمانی کمک گسترده‌ای کرده است. 

به گفته بنیانگذار استارتاپ دکترتو  پیگیری پروژه‌هایی چون پرونده ویژه سلامت باعث  ۲۰ درصد کاهش مراجعات بیمارستانی شده و  بحث‌های تشخیصی به موقع نیز هزینه درمان را برای بیماران و کشورها به شکل قابل توجهی کاهش داده است.

به عقیده این فعال استارتاپی پایه و اساس سلامت دیجیتال داده است و در کشور ما هنوز قوانین داده تصویب نشده است. وی معتقد است که سیاستگذاران و سیستم بهداشت و درمان هنوز چارچوب مشخصی برای اشتراک گذاری این داده‌ها با حفظ حریم شخصی به استارتاپ‌ها ندارند و با توجه به بحران پیری باید سریع تر و چابک‌تر از سمت سیاستگذاران جدی گرفته شود. 

گفتنی است در این برنامه گزارش اخیر سلامت دیجیتال که توسط شرکت مکس دیجیتال و استارتاپ دکترتو تهیه شده نیز مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این گزارش  بازار سلامت الکترونیک یک بازار ۲۰۴ میلیارد دلاری در جهان است و ۱۴۰ تکشاخ در دنیا در آن در حال فعالیتند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار