۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
استارتاپ‌ها چطور صنعت سلامت را دگرگون می‌کنند؟

مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ دکترتو در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد گفت که سلامت دیجیتال در بهینه کردن الگوهای درمان در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای بهبود روابط بین بیمار و پزشک و خدمات درمانی کمک گسترده‌ای کرده است. 

فردای اقتصاد - سلامت دیجیتال چیست و استارتاپ‌های حوزه سلامت چگونه این عرصه را متحول کرده‌اند. 

بهراد آزادی مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ دکترتو در گفت و گو با برنامه تکشاخ فردای اقتصاد گفت که سلامت دیجیتال در بهینه کردن الگوهای درمان در سطح ملی و برنامه‌ریزی برای بهبود روابط بین بیمار و پزشک و خدمات درمانی کمک گسترده‌ای کرده است. 

به گفته بنیانگذار استارتاپ دکترتو  پیگیری پروژه‌هایی چون پرونده ویژه سلامت باعث  ۲۰ درصد کاهش مراجعات بیمارستانی شده و  بحث‌های تشخیصی به موقع نیز هزینه درمان را برای بیماران و کشورها به شکل قابل توجهی کاهش داده است.

به عقیده این فعال استارتاپی پایه و اساس سلامت دیجیتال داده است و در کشور ما هنوز قوانین داده تصویب نشده است. وی معتقد است که سیاستگذاران و سیستم بهداشت و درمان هنوز چارچوب مشخصی برای اشتراک گذاری این داده‌ها با حفظ حریم شخصی به استارتاپ‌ها ندارند و با توجه به بحران پیری باید سریع تر و چابک‌تر از سمت سیاستگذاران جدی گرفته شود. 

گفتنی است در این برنامه گزارش اخیر سلامت دیجیتال که توسط شرکت مکس دیجیتال و استارتاپ دکترتو تهیه شده نیز مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس این گزارش  بازار سلامت الکترونیک یک بازار ۲۰۴ میلیارد دلاری در جهان است و ۱۴۰ تکشاخ در دنیا در آن در حال فعالیتند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha