۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
بایدن از ترامپ جا ماند

بایدن در حال حاضر در حال مبارزه برای غلبه بر تردیدها در مورد رهبری خود در داخل حزب و نارضایتی گسترده از مسیر کشور است. با این حال طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها او در حال حاضر و در شرایطی که رقابت انتخاباتی عمومی آغاز می‌شود، پشت سر دونالد ترامپ قرار گرفته است. 

فردای اقتصاد: در حال حاضر هشت ماه تا انتخابات نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است. نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سینا نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از رای‌دهندگان ثبت نام شده از جو بایدن و 48 درصد از دونالد ترامپ حمایت می‌کنند. همچنین از هر چهار رأی دهنده فقط یک نفر فکر می‌کند که کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند. در عین حال بیش از دوبرابر رأی‌دهندگان معتقدند سیاست‌های بایدن شخصاً به آن‌ها آسیب رسانده است. تعداد آن‌ها بیشتر از افرادی است که معتقدند سیاست‌های بایدن به آنها کمک کرده است. همچنین اکثریت رای‌دهندگان فکر می‌کنند اقتصاد کشور در وضعیت بدی قرار دارد. و سهم رای‌دهندگانی که به شدت به عملکرد جو بایدن انتقاد دارند به 47 درصد رسیده است.

این نظرسنجی حاوی مجموعه‌ای از علائم هشدار دهنده برای رئیس‌جمهوری وقت در مورد ضعف‌های ائتلاف حزب دموکرات است. از جمله ائتلاف در میان زنان، رای‌دهندگان سیاه پوست و لاتین تبار. تا کنون، این ترامپ بوده که حتی در بحبوحه رقابت‌های انتخابات مقدماتی، حزب خود را بهتر متحد کرده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که دموکرات‌ها در مورد چشم‌انداز بایدن، مدیر اجرایی 81 ساله، برای رهبری مجدد حزب به شدت اختلاف نظر دارند. تعداد زیادی از رای‌دهندگان دموکرات گفته‌اند که جو بایدن نباید در سال 2024 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. در میان رای‌دهندگان کمتر از 45 سال مخالفت قوی‌تر است.

ترامپ در تحکیم پایگاه جمهوری‌خواه خود بهتر از بایدن عمل و حزب خود را متحد کرده است و این در نگاه فعلی رای‌دهندگان سال 2020 به وضوح نمایان است. ترامپ در حال موفق به جذب آرای 97 درصد از کسانی است که می‌گویند چهار سال پیش به او رای داده‌اند. با این حال هیچ‌یک از حامیان قبلی او نگفته‌اند که به جو بایدن رای می‌دهند. در مقابل، بایدن تنها 83 درصد از رای رای‌دهندگان سال 2020 خود را به دست آورده است و 10 درصد گفته‌اند که اکنون می‌خواهند از ترامپ حمایت کنند. در نظرسنجی تایمز/سینا، مشخص شد که سیاست‌های ترامپ عموماً توسط رأی‌دهندگان بسیار مطلوب‌تر از سیاست‌های بایدن به نظر می‌آید. برتری پنج امتیازی ترامپ در این نظرسنجی که در اواخر فوریه انجام شده است، کمی بیشتر از آخرین نظرسنجی ملی تایمز/سینا از رای دهندگان ثبت نام شده در ماه دسامبر است. در میان رای‌دهندگان احتمالی، آقای ترامپ در حال حاضر با چهار درصد پیشتاز است.

یکی از «شوم‌ترین» یافته‌ها درباره بایدن در نظرسنجی جدید این است که برتری تاریخی دموکرات‌ها در خصوص رای دهندگان رنگین پوست طبقه کارگر که در کالج شرکت نکرده‌اند، همچنان رو به زوال است. جو بایدن 72 درصد از این رای دهندگان را در سال 2020 به دست آورد و تقریباً 50 امتیاز نسبت به ترامپ برتری داشت. امروز، نظرسنجی تایمز/سینا نشان داد که بایدن در میان رای دهندگان غیرسفیدپوست که از کالج فارغ التحصیل نشده‌اند، فقط میزان اندکی پشیتاز است بین ۴۱ درصد تا ۴۷ درصد. بخش دیگری از این نظرسنجی می‌گوید که تنها 23 درصد از رای دهندگان اولیه دموکرات گفتند که مشتاق بایدن هستند – این یعنی نیمی از سهم جمهوری‌خواهانی که می‌گویند درباره ترامپ مشتاق هستند. به طور قابل توجهی تعداد بیشتری از دموکرات‌ها گفتند که از اینکه آقای بایدن رهبر حزب است یا ناراضی هستند یا عصبانی هستند (32 درصد) تا جمهوری‌خواهانی که در مورد ترامپ همین را می‌گفتند (18 درصد)

البته هم هم ترامپ و هم بایدن محبوبیتی ندارند. ترامپ امتیاز ضعیف 44 درصدی مثبت را ثبت کرده است. جو بایدن حتی بدتر از این هم شده و امتیاز 38 درصدی دارد. در میان 19 درصد از رأی‌دهندگانی که گفته‌اند با هر دو نامزد احتمالی موافق نیستند. در حال حاضر، نارضایتی از وضعیت کشور آشکارا چشم‌انداز بایدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دو سوم مردم کشور آمریکا احساس می‌کنند که کشور در مسیر اشتباهی قرار دارد - و آقای ترامپ 63 درصد از این رای‌دهندگان را به دست آورده است. سهم رای‌دهندگانی که معتقدند کشور در مسیر درستی قرار دارد، اقلیت ضعیف و ناچیز با 24 درصد است. با این حال، حتی این رقم نیز نسبت به روزهای اوج تورم در تابستان 2022، زمانی که تنها 13 درصد از رأی دهندگان احساس می کردند کشور در مسیر مناسبی قرار دارد، بهبود قابل توجهی پیدا کرده است.

اسکار ریورا، یک رای دهنده مستقل 39 ساله که صاحب یک کسب و کار سقف سازی در روچستر، نیویورک است، گفت: اگر ما چهار سال دیگر ترامپ را انتخاب کنیم، در زمینه اقتصاد کمی بهتر می‌شویم. سیاست‌های آقای ترامپ عموماً توسط رأی‌دهندگان بسیار مطلوب‌تر از آقای بایدن بود. 40 درصد از رای‌دهندگان گفتند که سیاست‌های آقای ترامپ شخصا به آن‌ها کمک کرده است، در حالی که تنها 18 درصد در مورد بایدن همین را می‌گویند. تنها 12 درصد از رای دهندگان مستقل مانند آقای ریورا گفتند که سیاست‌های آقای بایدن شخصا به آنها کمک کرده است، در حالی که 43 درصد گفتند سیاست‌های او به آن‌ها آسیب رسانده است. ریورا، گفت که از نحوه صحبت‌های ترامپ در مورد مهاجرت و مرز جنوبی خوشش نمی آید، اما به هر حال قصد دارد به او رای دهد. او درباره بایدن هم گفته است: «به نظر می‌رسد ما ضعیف هستیم، آمریکا ضعیف است. ما به شخصی قوی‌تر نیاز داریم.»

البته بارها و بارها، نظرسنجی تایمز/سینا نشان داده است که چگونه دونالد ترامپ در حالی‌که جایگاه خود را در میان گروه‌های جمهوری‌خواه حفظ می‌کند، جایگاه خود را در حوزه‌های سنتی‌تر دموکرات‌ها از دست می‌دهد. برای مثال، شکاف جنسیتی دیگر به نفع دموکرات‌ها نیست. زنان که چهار سال پیش به شدت از جو بایدن حمایت می‌کردند، اکنون به همان اندازه از او جدا شده‌اند، در حالی که مردان به ترامپ بیشتر امتیاز داده‌اند. این نظرسنجی نشان داد که ترامپ در میان لاتین‌تبارها از  بایدن پیشی گرفته است و سهم بایدن از آرای سیاه‌پوستان نیز در حال کاهش است. البته عوامل غیرقابل پیش‌بینی در رقابت هم وجود دارد. نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه اکنون با چهار کیفرخواست، ۹۱ فقره جرم و محاکمه‌ای که قرار است در پایان ماه مارس در دادگاه عالی ایالت نیویورک آغاز شود رو به رو است. این نظرسنجی نشان داده که 53 درصد از رای‌دهندگان در حال حاضر بر این باورند که ترامپ مرتکب جرایم جدی شده است که البته نسبت به 58 درصد در دسامبر کاهش یافته است. اما با نگاهی دیگر، برتری فعلی ترامپ بر بایدن با تعداد قابل توجهی از رای‌دهندگانی وجود دارد که که باور دارند ترامپ یک مجرم است.

گفتنی است نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا از 980 رای‌دهنده ثبت نام شده در سراسر کشور، از 25 تا 28 فوریه 2024، از طریق تلفن های همراه و ثابت انجام شده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار