۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
نقش اینشورتک‌ها در تسهیل فرآیندهای بیمه‌ای

اینشورتک (insurtech) چیست؟ ترکیبی از دو کلمه انگلیسی Insurance و Technology به‌ معنای فناوری بیمه است و یکی از زیرشاخه‌های فین‌تک، یا همان فناوری مالی به شمار می‌رود. اینشورتک به‌طور کلی و خلاصه یعنی ورود فناوری به صنعت بیمه.

فردای اقتصاد: همزمان با نفوذ فناوری اطلاعات به صنعت بیمه، این صنعت با تحول همراه شده است، اگرچه هنوز گام‌های نخستین را بر می‌دارد اما کارشناسان صنعت بر این باورند که اینشورتک‌ها جایگاه خود را در صنعت بیمه به زودی به دست خواهد آورد.

اما تا چه میزان اینشورتک‌ها می‌توانند موفق عمل کنند؟ این سوالی است که در یکی دیگر از برنامه‌های بررسی صنعت بیمه در اقتصاد ایران مورد بررسی قرار گرفت. کارشناسان معتقدند که فعالیت اینشورتک‌ها بیشتر بر صدور حق بیمه متمرکز است و این امر برای تسهیل فرآیندها در صنعت بیمه کافی نیست.

پدید آمدن اینشورتک در سال‌های اخیر مزایای فراوانی برای شرکت‌های بیمه داشته است، اما با چالش‌هایی نظیر مسائل مربوط به حریم خصوصی داده‌ها و برابری در دسترسی‌ها مواجه است. علی چکاه، مصطفی نیکوگفتار و حسام معتضدیان به عنوان صاحبنظران صنعت بیمه در این برنامه، مهمان فردای اقتصاد بودند.

فایل صوتی این نشست را اینجا بشنوید: 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار