۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
نظام بازنشستگی؛ اجبار کارآمدتر است یا اختیار؟

این قسمت از برنامه دورهمی اقتصادی اولین قسمت از سلسه نشست‌هایی با موضوع "اصلاح نظام بازنشستگی" و حضور عباس خندان، مصطفی صادق و مرتضی کاظمی است.

فردای اقتصاد: نظام بازنشستگی ایران بر مبنای اجبار و انحصار شکل گرفته است. این پدیده علاوه بر نقض آزادی‌های فردی می‌تواند بحران موجود در صندوق‌های بازنشستگی را تشدید کند. در این قسمت از برنامه دورهمی اقتصادی عباس خندان استاد اقتصاد در دانشگاه خوارزمی، ضمن مرور تجربه کشورهای مختلف، ارائه‌ای تخصصی در مورد نحوه عبور از وضعیت اجباری به اختیاری داشته است. در این نشست مصطفی صادق، پژوهشگر تامین اجتماعی به عنوان مخاطب و مرتضی کاظمی، تحلیلگر اقتصادی به عنوان میزبان در بحث و گفتکو مشارکت داشته‌اند.
 
این قسمت از برنامه دورهمی اقتصادی اولین قسمت از سلسه نشست‌هایی با موضوع "اصلاح نظام بازنشستگی" است که در دور جدید این برنامه در سال جدید از رسانه فردای‌اقتصاد منتشر می‌شود. قسمت‌های بعدی طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. 

نسخه صوتی دورهمی اقتصادی را اینجا بشنوید:

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین حبیبی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    متاسفانه، هم آقای دکتر خندان و هم آقای دکتر کاظمی اطلاعی از گزارشات و رساله های دکترایی که در مورد صندوق های بازنشستگی نوشته شده ندارند. من خودم در دانشگاه تربیت مدرس، در postDBA رساله ای با عنوان طراحی یک مدل راهبردی برای مقابله با بحران صندوق های بازنشستگی ، با حدود ۲۰۰ منبع و ماخذ نوشته ام.
  • طاهر IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    عالی بود

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار