۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
زندگی پرماجرای سرمایه گذاران نامدار/ جیمی دایمون؛ بزرگترین بانکدار وال‌استریت

بحران مسکن در سال ۲۰۰۹ باعث ورشکستگی ده‌ها بانک شد. اما یک بانک وجود داشت که نه تنها از بحران جان سالم به در برد، بلکه از این فرصت برای تبدیل شدن به بزرگترین بانک در آمریکا نیز استفاده کرد. جی پی مورگان چیس. و کسی که بر تاج و تخت این امپراتوری مالی نشسته بود، کسی نبود جز جیمی دایمون، بانکدار وال استریت.

فردای اقتصاد: بحران مسکن در سال ۲۰۰۹ به پایان رسید. طوفان مالی‌ای که ممکن است تنها یک بار در زندگی اتفاق بیفتد باعث ورشکستگی ده‌ها بانک شد. اما یک بانک وجود داشت که نه تنها از بحران جان سالم به در برد، بلکه از این فرصت برای تبدیل شدن به بزرگترین بانک در آمریکا نیز استفاده کرد: جی پی مورگان چیس. و کسی که بر تاج و تخت این امپراتوری مالی نشسته بود، کسی نبود جز جیمی دایمون، بانکدار وال استریت.

جیمی دایمون در فضای کسب و کار مالی متولد شد. در سال ۱۹۲۱، پدربزرگش بدون هیچ چیز به نیویورک آمد، اما به زودی به عنوان یک بانکدار و سپس به عنوان کارگزار سهام، حرفه موفقی را برای خود به وجود آورد. زمانی که جیمی به دنیا آمد، پدرش تئودور دایمون هم به یک دلال سهام ثروتمند تبدیل شد.

دوران کودکی دایمون تقریباً بسیار عالی گذشت، او به مدارس خصوصی رفت و تابستان‌ها را در کوه‌های کلرادو می‌گذراند. زندگی او برای خیلی از بچه های هم سن و سالش حسادت برانگیز بود، اما برای جیمی جوان، این کافی نبود. جیمی از روز اول جاه طلبی تزلزل ناپذیری داشت. او می خواست ثروتی به دست آورد - بیشتر از ثروت پدر و پدربزرگش. او خیلی زود تشخیص داد که برای موفقیت در دستیابی به این هدف، باید در صنعت مالی حضور داشته باشد. اما اول، او باید به یک کالج عالی میرفت. اما در کمال تاسف مدرسه رویایی او، دانشگاه براون، قبولش نکرد.

بقیه ماجرای داستان زندگی جیمی دایمون را در این ویدئو تماشا کنید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک محمودی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    عالی و بینظیر ممنون از فردای اقتصاد 🌹👍👍🙏😍
  • حامد IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    تلاش و پشتکار با هسته علم بروز ، با تشکر از تهیه کنندگان خصوصا تدوین گران و گویندگان که جذابیت موضوع را دوچندان کردند. سامت باشید وپایدار

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار