۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷
بارندگی از چه روزی آغاز می‌شود؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از بعد از ظهر و اواخر وقت امروز(۲۱ فروردین) یک سامانه بارشی وارد کشور می‌شود همچنین روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۳ تا ۲۵ فروردین) در نیمه شمالی کشور دما به طور محسوسی کاهشی می‌یابد.

ایسنا: صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۱ فروردین) با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به‌ویژه از ساعات بعد از ظهر و اواخر وقت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام و به‌تدریج لرستان، همدان، شمال خوزستان رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) با گسترش و تشدید فعالیت سامانه، علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، خوزستان، شمال بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، شمال غرب فارس و ارتفاعات سمنان و گلستان بارش پیش‌بینی می‌شود همچنین در مناطق مستعد احتمال رخداد تگرگ و در ارتفاعات رشته کوه البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش به‌صورت برف خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: فعالیت سامانه پنجشنبه (۲۳ فروردین) در نیمه شمالی کشور و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: شنبه (۲۵ فروردین) در شمال شرق، نوار شرقی استان سیستان و بلوچستان، دامنه جنوبی البرز مرکزی، غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش و وزش باد شدید موقت، گاهی همراه با گرد وخاک در نقاط مستعد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: روزهای پنجشنبه تا شنبه در نیمه شمالی کشور روند دما به طور محسوسی کاهشی می‌یابد. امروز در شمال شرق و شرق، چهارشنبه در نیمه غربی کشور و روزهای پنجشنبه و جمعه در غالب مناطق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد بود که در نقاط مستعد همراه با خیزش گرد و خاک است.

وی ادامه داد: چهارشنبه شمال خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشوردرباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۲ فروردین) نیمه ابری و وزش باد، به‌تدریج افزایش ابرو رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۲۳ فروردین) ابری و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای  ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه  ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و بندرعباس ۳۳ و ۳۲  با بیشینه دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها