برنامه کامل بورسان ۲۶ فروردین ماه

روز کم‌رمق بورس با دامنه نوسان یک درصدی

با حضور احمد اشتیاقی عضو هیات مدیره گروه مالی دانایان پارس و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
روز کم‌رمق بورس با دامنه نوسان یک درصدی

در برنامه امروز بورسان، احمد اشتیاقی عضو هیات مدیره گروه مالی دانایان پارس و حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل از جدیدترین تحولات بازار سرمایه و چشم‌انداز آتی آن گفتند.

فردای اقتصاد: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز با افت ۰.۵۱ درصدی مواجه شد و تا محدوده ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. در شرایطی که سرمایه‌گذاران سایه ریسک غیر اقتصادی را سنگین احساس می‌کردند متولیان بازار سهام دامنه نوسان بورس را به مثبت و منفی یک درصد کاهش دادند. دامنه نوسان صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به سطح ۲ درصد بازگشت. در بازار امروز ۹۲ درصد از نمادهای معاملاتی در محدوده منفی تابلوی بازار حضور داشتند و ارزش معاملات در سطح ۲ هزار و ۶۴۵ میلیارد تومانی قرار گرفت. امروز معامله‌گران حقیقی خروج ۸۰۴ میلیارد تومان جریان نقد را از گردونه معاملات رقم زدند.

احمد اشتیاقی  عضو هیات مدیره گروه مالی دانایان پارس در برنامه بورسان عنوان کرد: افت نماگرهای بورسی با توجه به فضای سیاسی اخیری که از درگیری نظامی ایران و اسرائیل شکل گرفت امری طبیعی ارزیابی می‌شود. سرمایه‌گذارانی که موفق به فروش شدند تا بهبود فضای غبارآلود سیاسی دست نگه خواهند داشت.

وی گفت: متاسفانه با بهبود و تثبیت شرایط سیاسی هم زمینه برای رشد بورس فراهم نیست و صفوف فروش نیز مضاعف خواهد شد. چرا که ابهامات بورس نسبت به تصمیم سیاست‌گذاران بسیار بالاست. بنابراین در چنین شرایطی سرمایه‌گذار به سمت صفوف فروش سوق پیدا می‌کند.

حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل نیز بیان کرد: الزاما شرایط غیر اقتصادی نمی‌تواند بازارها را به سمت وضعیت ترسناک‌تر هدایت و ریسک‌های بلند مدتی را برای تمام اقتصادها ایجاد کند.

از زمان حمله حماس به اسرائیل و تشدید تنش‌ها، بورس اسرائیل رشد ۳۳ درصدی را تجربه کرد و بازار سهام ایران با افزایش ۵ تا ۷ درصدی همراه شد. در این بازه زمانی کارنسی اسرائیل حدود ۱۹ درصد در مقابل دلار آمریکا قوی شد.

در برنامه امروز بورسان، احمد اشتیاقی عضو هیات مدیره گروه مالی دانایان پارس به ارزیابی روند فعلی بورس، مولفه‌های تاثیرگذار و چشم‌انداز آتی پرداخت و در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل وضعیت بازارهای جهانی را بررسی کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    مرسی که هستید آقای طحانی
  • مهدی بورسان IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    سلام آقای طحانی خوش اومدی ... مرسی که هستی
  • سید محمد هاشمی IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    سلطان بورس ایران طحانی طحانی با تشکر از برنامه وزین بورسان مهمان های امروز فوق العاده بودند یکی از یکی بهتر
  • معین اسعدی همدانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    لطفا در مورد فضا روانی و کنترل احساس در بازار هم بیشتر صحبت بفرمایید
  • ابراهیم اسلامی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    با درود و سپاس
  • رضا حیدری اصل IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
    بهترین برنامه ها زمانیه که آقای طحانی و دکتر شیبانی باهم حضور دارند.
  • حسین بابایی IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    برنامه بسیار عالی و خوشحال کننده و امیدوار کننده بود . کارشناسان ، خصوصا اقای حسین شیبانی بسیار خوب و عالمانه اوضاع اقتصادی و چشم انداز را توضیح دادند . تشکر
  • علیرضا IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
    بههه بههه درود بر اقای شیبانی دلتنگتون بودیم
  • بابک محمودی IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    بازم یه برنامه عالی از فردای اقتصاد وتشکر ویژه از آقای تحانی