۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
دورهمی بورسی فردای اقتصاد/ مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان بورس در سال ۱۴۰۳

در نخستین دورهمی بورسی فردای اقتصاد در سال ۱۴۰۳، صاحب‌نظران اقتصادی به ارزیابی مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان بورس در سال ۱۴۰۳ بازار سهام پرداختند.

فردای اقتصاد: سرمایه‌گذاران بورسی سال‌هاست با قوانین خلق‌الساعه، قیمت‌گذاری دستوری، نقض حاکمیت شرکتی و البته ناکارایی برخی ریزساختارها همچون دامنه نوسان، حجم مبنا، شناوری پایین شرکت‌ها و مواردی از این دست، درگیر بوده و پس از سه سال جاماندگی بورس از سایر دارایی‌ها، اولین ماه ۱۴۰۳ نیز برای سرمایه‌گذاران چندان دلنشین نبوده است. اما هر زمانی که رکودی در بازار سهام شکل می‌گیرد، انواع مطالبات شکل می‌گیرد، معمولا انگشت اتهام به سمت سازمان بورس نشانه گرفته می‌شود. اما انتظارات درست و غلط از سازمان بورس چیست؟ مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان بورس در سال ۱۴۰۳ کدامند؟ این سوال در نظرسنجی ابتدای سال فردای اقتصاد از ۱۵۴ کارشناس بازار سرمایه پرسیده شد و گزینه‌هایی همچون ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت جلوگیری از مداخلات دولتی، ایجاد یک مرکز پژوهشی جهت دفاع کارشناسی از سرمایه‌گذاران در مقابل تصمیمات ناگهانی دولت و مجلس و تغییر وضعیت حاکمیت شرکتی در بنگاه‌ها در صدر مطالبات این کارشناسان از سازمان بورس قرار داشت.

این مهم بهانه‌ای شد تا در اولین دورهمی بورسی فردای اقتصاد در سال ۱۴۰۳، دکتر حسین عبده تبریزی اقتصاددان، حسین خزلی فعال بازار سرمایه و کارگزار بورس‌ها و مهدی حیدری پژوهشگر اقتصادی و استاد دانشگاه خاتم با مدیریت مهدی طحانی به ارزیابی مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان بورس در سال ۱۴۰۳ بازار سهام پرداختند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 9
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر رضایی IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
    درود بر شما . ممنون
  • حمید IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    سلام و خسته نباشید و خدا قوت خواهشا خواهشا لطفا فایل صوتی برنامه هارو حتما بذارید ممنون از لطفتون
  • US ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
    در قانون بودجه 1403 سقف معافیت مالیاتی شرکت های حقوقی در بورس همچون صندوق های سرمایه گذاری را 500 میلیارد تومان در نظر گرفته اند که مفهومش ضربه به بورس و خصوصا صندوق های سرمایه گذاری است

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار