۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
ماجرای دعوای کانون و بازنشستگان

کانون بازنشستگان شرط عضویت در کانون را اخذ کارت عضویت می‌داند اما جمعی از بازنشستگان می‌گویند: از همان زمانی که یک درصد از حق مسکن ما کسر شده ما عضو کانون هستیم و هیچ تشکلی نمی‌تواند دو حق عضویت بگیرد.

جمعی از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، در خصوص شرط کانون بازنشستگان برای کاندیدا شدن در کانون می‌گویند: کانون بازنشستگان، مبنای کاندیدا شدن را عضویت ۴ ساله در کانون بازنشستگان دانسته و بیان کرده که مبنای این شرط اساسنامه‌ای است که به تایید مجمع عمومی فوق‌العاده رسیده است.

اعتراض بازنشستگان به چیست؟

آن‌ها به چنین شرطی معترض هستند و می‌گویند: طبق مصوبه سال ۹۵ هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی، مبلغ یک درصد از حق مسکن بازنشستگان به عنوان حق عضویت در کانونهای بازنشستگی از بازنشستگان کسر می‌شود.

این بازنشستگان می‌گویند: وقتی بازنشستگان یک درصد به عنوان حق عضویت پرداخت می‌کنند، پس عضو کانون هستند و شرط ۴ سال برای کاندیدا شدن در کانون بی‌معنی است.

دلیل رد کاندیدها در دور جدید انتخابات کانون بازنشستگان

به گفته آن‌ها؛ در انتخابات دور جدید کانون برخی از کاندیداها به همین دلیل رد شدند و کانون مبنای این‌عدم پذیرش را اساسنامه خود دانست. کانون در واقع آن کسر یک درصد را به عنوان حق عضویت قبول ندارد.

این بازنشستگان می‌گویند: اگر کسر یک درصد از حق مسکن، ملاک عضویت در کانون نیست پس چرا آن را دریافت می‌کنند؟

به گفته بازنشستگان؛ اداره کار می‌گوید کسر یک درصد از حق مسکن برداشته شود و برای این کار باید مجمع فوق‌العاده گذاشته شود.

این بازنشستگان می‌افزایند: اگر این یک درصد را به عنوان حق عضویت نمی‌پذیرند در واقع به نوعی به بازنشستگان خط می‌دهند که به دیوان شکایت کنند و این رفتار ناصواب است.

بازنشستگان می‌گویند: قانونگذار به ادارات کل و وزارت کار اختیار داده و بیان کرده که در مواقع ابهام دستورالعمل، نظرقطعی وزارت تعاون لازم الرعایه است. پس این دستورالعمل با دقت به مسائل پرداخته است.

آن‌ها می‌گویند: اگر اینگونه است پس نیاز نیست برای برداشتن قانون کسر یک درصد حق مسکن، مجمع فوق‌العاده گذاشته شود و وزارت کار می‌تواند دستوری آن را بردارد.

به گفته این بازنشستگان؛ اگر یک درصد آنطور که گفته شده به عنوان حق عضویت کسر می‌شود، از آنجا این حق عضویت از ابتدای بازنشستگی کسر می‌شود، پس کانون باید عضویت بازنشستگان را از ابتدا بپذیرند.

این بازنشستگان در پایان می‌گویند: اگرچه مبلغ کسر شده رقم زیادی نیست، اما به هر حال طبق مصوبه این رقم به منظور حق عضویت در کانون کسر می‌شود و ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی بتوانند حضور فعال در عرصه‌های اجتماعی داشته باشند.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    چندی پیش با توجه به نیاز ضروری به وام و اعلام دولت در خصوص دادن وام به بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق بانک رفاه کارگران پیگیر شدم تا از طریق سایت ثبت نام کنم که اما گفتند باید به کانون مراجعه کنم پیش خودم گفتم گرفتن وام چه ارتباطی به کانون دارد مگر ما هم نمی توانیم همانند بازنشستگان کشوری
  • بیژن IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
    کانون بازنشستگان کشوری ولشگری دردست افراد بی عرضه است وگرنه با گذشت ۶ماه حقوق بازنشستگان کشوری ولشگری همینطور مانده بدون افزایش. این آخرین بی عرضه گی مسولین دورعگو

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها