۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
آمادگی نخست‌وزیر ژاپن برای دیدار با «اون»

نخست‌وزیر ژاپن در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد که آماده است بدون هیچ قید و شرطی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کند.

فردای اقتصاد: به رغم ادامه تنش‌ها میان غرب و پیونگ یانگ بر سر برنامه هسته‌ای این کشور، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آماده است بدون هیچ قید و شرطی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کند. به گزارش رادیو فرانسه، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن روز سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر/۲۹ شهریورماه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای دیداری بدون هیچ قید و شرط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام آمادگی کرد.
به رغم ادمه تنش‌ها میان غرب، به‌ویژه آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور، فومیو کیشیدا روز سه‌شنبه گفت: «من مصمم هستم بدون هیچ شرطی با کیم جونگ اون دیدار کنم و در این زمینه، هیچ فرصتی را از دست نخواهم داد.»
فومیو کیشیدا طی سخنرانی اخیر خود تاکید کرد که ژاپن بر دیپلماسی دو دهه پیش که توسط جونیچیرو کویزومی، نخست‌وزیر پیشین این کشور طی سفر تاریخی وی به پیونگ یانگ تعیین شده بود همچنان پایبند است.
با اینکه ژاپن یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه به شمار می‌رود، فومیو کیشیدا در این سخنرانی همچنین افزود که دولت توکیو آماده است بر سر موضوعات مرتبط با ژاپن و کره شمالی با کیم جونگ اون دیدار و گفت‌وگو کند.
در همین حال، رویترز هم در گزارشی در مورد اظهارات اخیر فومیو کیشیدا نوشت که نخست‌وزیر ژاپن آماده است برای حل مسائل مربوط به برنامه موشکی و تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ و همچنین موضوع ربوده شدن شهروندان ژاپنی در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی با کیم جونگ اون دیدار کند.
بر اساس گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز، فومیو کیشیدا یکی از اهداف اصلی اعلام آمادگی خود برای دیدار با کیم جونگ را عادی‌سازی روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی عنوان کرده است.
دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز که بارها نسبت به برنامه هسته‌ای کره شمالی ابراز نگرانی و آن را محکوم کرده است، پیشتر آمادگی خود را برای از سرگیری روابط دیپلماتیک به کره شمالی کرده بود.
با این وجود، کیم جونگ اون که آمریکا را به تلاش برای تضعیف دستگاه دفاعی و در نهایت فروپاشی حکومت پیونگ یانگ متهم می‌کند، تأکید دارد که کشورش هرگز از تأمین سلاح‌های هسته‌ای مورد نیاز خود برای مقابله با ایالات متحده دست نخواهد کشید.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار