۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
دستور برای گرانی تخم‌ مرغ + سند

معاون اول رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی درباره حمایت از مرغداران و واقعی کردن قیمت تخم‌مرغ دستور داد.

تسنیم: محمد خانی رئیس دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی دستور معاون اول را ابلاغ کرد.

این نامه که پاسخ درخواست اتحادیه مرغ‌داران  میهن با عنوان: «عمل به وعده‌های داده شده در زمینه حمایت از مرغداران و واقعی کردن قیمت تخم مرغ خوراکی» خطاب به وزیر جهاد کشاورزی آمده است که اقدامات لازم صورت گیرد.

بنابر این گزارش درحالی‌که قیمت مصوب هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۷۶ هزار تومان است، اما این قیمت‌ها در بازار آزاد رعایت نمی‌شود و تخم مرغ بالاتر از این قیمت به فروش می‌رسد.

به گزارش روزنامه همشهری، قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ در مرغداری ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان معادل شانه‌ای ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان است که هر شانه با نرخ مصوب باید با قیمت ۸۰ هزار تومان به‌دست مصرف‌کننده برسد اما درحال حاضر قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح خرده‌فروشی بین ۹۰تا ۱۰۰هزار تومان است و به‌گفته دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران، قیمت عمده‌فروشی هر شانه تخم مرغ نیز که در ماه‌های گذشته به ۶۰هزار تومان کاهش یافته بود حالا به ۷۰تا ۸۵هزارتومان رسیده است.

اما تولیدکنندگان معتقدند قیمت باید دست‌کم ۴۰درصد افزایش یابد؛ رقمی که قیمت هر شانه تخم مرغ را برای مصرف‌کننده تا ۱۲۶هزار تومان بالا می‌برد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار