۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
ماجرای عجیب قیمت منفی در بازار گاز/ برنده تحریم‌های نفتی کیست؟

سوژه‌های جالب از ایران و جهان در بخش «در حاشیه» همراه‌سرمایه‌گذار را از دست ندهید.

شاید براتون جالب باشه همزمان با انتخابان بزرگترین دموکراسی جهانی با مرجعیت یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر، توجه اقتصادی‌ها به سمت تقاضای نفت هند است. این مشتری بالقوه برای نفت ایران، طبق پیش‌بینی اکونومیست قرار است ۲ سال دیگر مهمترین متقاضی نفت دنیا باشد.

شاید روسیه را با نفت و گازش بشناسید اما جالبه بدانید تحریم‌های اخیر غرب علیه کرملین بازار فلزات را شوکه کرده است. روس‌ها با سهم ۹۰ درصدی از آلومینیوم، ۶۲ درصدی از مس و ۳۶ درصدی از نیکل مجموعا بیش از ۴۰ درصد موجودی بورس فلزات لندن یا LME را در اختیار دارند. پس بیراه نیست بازار فلزات با تحریم‌های روسیه بیشتر شوکه شود.

تا به حال به این فکر کردید قیمت در یک بازار می‌تواند منفی باشد؟ بله این اتفاق در بازار گاز رخ داده است.

به این سوال تا به حال فکر کردید تحریم‌های نفتی علیه ایران، ونزوئلا و روسیه به ضرر چه کسی تمام می‌شود؟ چه کسی بیشترین نفع را از این بازار برده؟ شاید اول تصور کنید برنده این تحریم‌ها کشورهای غربی هستند اما نه اشتباه نکنید. این نگاه اوایه درست نیست و شاید بزرگترین ذینفعان این قصه چین و هند باشند. 

◽️این‌ها نمونه‌هایی از بخش جدید «در حاشیه» برنامه همراه سرمایه‌گذار است که دوست داریم نظر شما را در خصوص آن بدانیم. آیا موافق ادامه این بخش هستید یا پیشنهاد بهتری دارید؟ چه سوژه‌هایی برای شما جذاب‌تر است؟ پیشنهادات خود را در کامنت‌ها برای ما بنویسید.

در حاشیه را اینجا ببینید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۱
    عالیه ادامه بدین مخصوصا با اجرای مجری با سواد و مسلط آقای بهمن نژاد

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار