۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
میانگین اجاره هر متر مسکن در کشور

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور حدود ۱۱ میلیون تومان با میانگین مساحت ۲۴۵ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل بهار امسال حدود ۶.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۵.۴ درصد افزایش داشته است.

بنگاه‌های معاملات ملکی کشور موظف هستند، مشخصات کلیه معاملات خرید و فروشی که سند آنها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در سامانه‎ اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور ثبت نمایند.

میانگین قیمت هر متر مسکن فروخته شده در بنگاه‌ها چند؟

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور حدود ۱۲ میلیون تومان با میانگین مساحت ١٠٧ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٣ سال بوده است، که نسبت به فصل بهار امسال ٨.٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۴.٨ درصد افزایش داشته است.

میانگین اجاره مسکن در کشور چند؟

متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان با میانگین مساحت ١٠٣ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۵ سال بوده است، که نسبت به فصل بهار ۱۶.۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۰.۹ درصد افزایش داشته است.

با توجه به اینکه کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد. در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ به ‎روز شده است.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha