۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
پرونده‌های تعزیراتی صدرنشین در میانه تابستان

داده‌های سازمان حمایت نشان می‌دهد که در پنج ماهه منتهی به مرداد ماه امسال برای بیش از ۱۰۶هزار واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شده است.

فردای اقتصاد: جدیدترین آمار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نتیجه بازرسی از انواع واحدهای اقتصادی شامل خرده‌فروشی، عمده‌فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی در پنج ماه منتهی به مرداد امسال منتشر شد. داده‌های این گزارش نشان می‌دهد که برای بیش از ۱۰۶هزار واحد صنفی متخلف پرونده تشکیل شد و بیشترین تخلفات شناسایی شده شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت کالا و عدم صدور صورتحساب بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در مرداد ماه امسال به دلیل تخلفات صنفی برای ۱۶هزار و ۲۸۵واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

در مرداد ماه امسال ۹۹هزار و ۵۳۳ مورد بازرسی با هدف نظارت بر چرخه توزیع کالا و برخورد با تخلفات اقتصادی از سوی اکیپ‎های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت گرفته است. در نتیجه این بازرسی‌ها در مدت یاد شده ۱۶هزار و ۲۸۵ فقره پرونده تشکیل و ۱۹هزار و ۹۱ مورد تخلف کشف شده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۳هزار و ۶۴فقره بازرسی از انواع واحدهای اقتصادی شامل خرده فروشی، عمده فروشی، انبار، سردخانه، تولیدی صنفی و صنعتی و... انجام شده و پرونده تخلف بیش از ۱۰۶هزار واحد متخلف برای صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان‌ها ارجاع داده شده است. بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل نان، فرآورده‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، برنج، محصولات لبنی و روغن نباتی بوده است.

طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار