۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
صعود ۱۴ پله‌ای «گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس»

فردای اقتصاد-گروه شرکت ها: گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در تازه‌ترین رده‌بندی موسسه بین‌المللی ICIS رده ۲۳ دنیا و رتبه دوم افزایش حاشیه سود عملیاتی، را کسب کرد.

موسسه ICIS، به عنوان معتبرترین موسسه مستقل که هرساله شرکت‌های مطرح شیمیایی و پتروشیمیایی جهان را در شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده و نتایج رتبه‌بندی آن‌ها را منتشر می‌کند، ۲۹ شهریور ۱۴۰۱  اعلام کرد که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ضمن ارتقا ۱۴ پله‌ای جایگاه قبلی خود موفق به کسب رتبه ۲۳ در میان یکصد شرکت شیمیایی و پتروشیمیایی جهان شد.  
در این ارزیابی که بر اساس اطلاعات عملکرد فروش سال ۲۰۲۱ انجام شده، گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس موفق به فروش ۱۴ میلیارد و ۴۸۵ میلیون دلار محصول شده و سود عملیاتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۳ درصد افزایش به حدود چهار و نیم میلیارد دلار رسیده است.  
همچنین رتبهدوم جهان در بیشترین افزایش حاشیه سود عملیاتی، رتبه هفتم جهان در بیشترین افزایش فروش و رتبه هفتم جهان در بیشترین افزایش حاشیه سود خالص برای اولین بار و در بین ۱۰۰ شرکت برتر شیمیایی جهان توسط گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس کسب شده است.  
شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حالی به این موفقیت بزرگ دست پیدا کرده که نام این شرکت و شرکت‌های تابعه آن به صورت مستقیم در لیست تحریم‌ها بوده و همچنین تعداد زیادی از شرکت‌های مطرح در دنیا و منطقه در این رده‌بندی به دلیل شرایط ناشی از پاندمی کرونا و رکود اقتصادی دچار افت قابل توجه تولید و فروش شده‌اند، اما گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس توانسته است حتی در شرایط کرونا و تحریم روند رو به رشد خود را حفظ کرده و ارتقایی قابل توجه داشته باشد.  
گفتنی است، رتبه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این رده‌بندی معتبر در سال گذشته؛ جایگاه سی و هفتم در میان یکصد شرکت برتر دنیا بوده است و رتبه ۲۳ کسب شده اخیر بهترین رتبه این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار