۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
هشدار به مدارس غیردولتی متخلف

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از ثبت ۲ هزار شکایت مردمی از مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: اگر مدرسه‌ای شهریه‌ای بیش از نرخ مصوبه در سامانه اعلام و دریافت کند شهریه اضافی از حساب مدارس کسر و به اولیا پس داده می‌شود و خانواده‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکایت خود را در سامانه mosharekatha.ir ثبت کنند.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی، گفت: تا امروز حدود دو هزار شکایت درباره مسائل مختلف، در سامانه آموزش و پرورش ثبت شده که این شکایت‌ها درباره ثبت نام اجباری در کلاس‌های فوق برنامه مکمل، مشکل کارنامه، نارضایتی از کیفیت آموزشی، عمل نکردن مدیران مدرسه به وعده‌های خود و رعایت نکردن مسائل تربیتی در مدرسه است.

محمودزاده در ادامه گفت: اگر مدرسه‌ای شهریه‌ای بیش از نرخ مصوبه در سامانه اعلام و دریافت کند شهریه اضافی از حساب مدارس کسر و به اولیا پس داده می‌شود.

شرکت در کلاس‌های تابستانی اجباری نیست

وی تاکید کرد: شرکت دانش آموزان در کلاس‌های تابستانی مدارس غیردولتی اجباری نیست و در صورت مشاهده، تخلف محسوب شده و با مدیران متخلف برخورد خواهد شد، همچنین تدریس کتاب‌های درسی سال تحصیلی بعد، در تابستان برای همه پایه‌ها به غیر از پایه دوازدهم ممنوع است.

محمودزاده در ادامه گفت: خانواده‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایت خود را در سامانه mosharekatha.ir ثبت کنند تا شکایت آن‌ها بررسی و پاسخ داده شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره ادعای تخلف برخی از مدارس غیر دولتی که بدون توجه به برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان را در رشته مورد علاقه خود ثبت نام می‌کنند گفت: چنین چیزی نداریم و بحث هدایت تحصیلی در مدارس غیر دولتی مانند مدارس دولتی است.

وی درباره بحث مردمی سازی آموزش و پرورش نیز گفت: مردمی سازی و حضور مردم در آموزش و پرورش استان‌ها را شروع کرده ایم و در حال تاسیس مدارس غیردولتی بدون شهریه و با کمک خیرین هستیم که در آذربایجان غربی این کار انجام شده و در مشهد هم پیگیر این کار هستیم.

زبان‌های فرانسه و آلمانی به کتاب‌های درسی اضافه می‌شوند

محمودزاده یادآورشد: برای سال تحصیلی آینده، تدریس اختیاری زبان‌های فرانسه و آلمانی در مدارس غیردولتی را خواهیم داشت و کتاب‌های این زبان‌ها در حال چاپ و توزیع است، همچنین به دنبال تدریس زبان‌های دیگری مانند زبان چینی، روسی و اردو هم در مدارس هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha