۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
محبوب‌ترین برندهای سوپرمارکتی کدامند؟

کاله، میهن و وینستون برندهایی هستند که از نظر مبلغی بیشترین فروش را دارند. از نظر تعدادی هم میهن، شیرین عسل و کاله پرفروش‌ترینند.

فردای اقتصاد: اسنپ اکسپرس در گزارش خود به بررسی سهم از بازار کالاهای سوپرمارکتی پرداخته است. در بین انبوه برندهای تولیدکننده محصولات سوپرمارکتی، ۴۵ برند از نظر مبلغی سهم ۴۵ درصدی از کل بازار کالاهای سوپرمارکتی دارند. در صدر این برندها کاله قرار دارد و رتبه‌های بعدی هم به میهن و وینستون اختصاص دارد.

محبوب‌ترین برندهای سوپرمارکتی کدامند؟

از نظر فروش تعدادی هم، برندهای میهن، شیرین عسل و کاله در رتبه‌های بالای جدول قرار گرفته‌اند. نکته جالب هم این است که ۶ برند نخستی که از نظر تعدادی بیشترین فروش را دارند، در بیش از ۹۰ درصد سوپرمارکت‌ها حضور دارند.

محبوب‌ترین برندهای سوپرمارکتی کدامند؟

بازار لبنیات در اختیار کدام برندهاست؟

طبق گزارش اسنپ در صنعت لبنیات بیش از ۵۰۰ برند فعالند. از نظر تعدادی پرفروش‌ترین کالاهای این گروه بستنی، شیر، پنیر و ماست است. در گروه ماست، ۵ برند کاله، پگاه، هراز، میهن و دامداران در مجموع ۷۰ درصد از بازار را در اختیار دارند. کاله در کل کشور پرفروش‌ترین برند ماست است و در رتبه دوم در تهران مزرعه ماهشام، در کلانشهرها هراز و در شهرستان‌ها پگاه قرار دارند.

تفکیک جالب بعدی برندهای محبوب ماست بر اساس محلات تهران است. در مناطق شمالی و متوسط پایتخت بعد از کاله دومین برند پرفروش مزرعه ماهشام است اما در جنوب شهر این رتبه به دامداران اختصاص می‌یابد. 

محبوب‌ترین برندهای سوپرمارکتی کدامند؟

پرفروش‌ترین نوشیدنی‌ها کدامند؟

نوشیدنی‌ها در ایام هفته سهم ۱۶ درصدی از فروش کالاهای سوپرمارکتی دارند که این عدد در تعطیلات و آخر هفته‌ها به ۱۸ درصد می‌رسد. از نظر تعدادی پرفروش‌ترین نوشیدنی‌ها نوشابه، آب‌معدنی و آبمیوه است.

محبوب‌ترین برندهای سوپرمارکتی کدامند؟


در بازار آبمیوه‌ها سن‌ایچ، سان استار، رانی و میهن مجموعا ۷۰ درصد از بازار را در اختیار دارند. در بین مناطق مختلف تهران، سن‌ایچ پرفروش‌ترین برند است رتبه دوم اما در شمال و مناطق متوسط شهر سان استار است و در جنوب شهر رانی. نکته جالب هم این که قیمت آبمیوه در سال گذشته تقریبا به اندازه نصف تورم افزایش داشته و رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرده است. در سال گذشته هیچ‌کدام از مواد اولیه آبمیوه (از جمله شکر) ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت نمی‌کردند.  در همین حال اما ماست افزایش قیمت ۵۱ درصدی را تجربه کرده است. ماست جزو کالاهایی محسوب می‌شود که به واسطه واردات خوراک دام با دلار ۴۲۰۰ تومانی مشمول یارانه تولید می‌شد. اما با وجود دریافت این ارز میبینیم که رشد قیمت ماست حدودا ۳ برابر آبمیوه بوده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار