۴ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۱:۲۲

واچ‌لیست با علی‌تسنیمی


در چهارمین روز خرداد و در شانزدهمین قسمت واچ‌لیست، میزبان بهزاد بهمن‌نژاد، قائم‌مقام سردبیر فردای اقتصاد بودم تا در مقطعی حساس از بازارها، از روزهای سبز پس از بازگشایی گرفته تا نزدیک شدن به آخرین پنجره‌های فرصت برای توافق، تصویری روشن‌تر از مسیر سرمایه‌گذاری در اقتصاد ایران ترسیم کنیم؛ اقتصادی که همچنان میان تورم بالا و نااطمینانی ماندگار گرفتار است.

بهمن‌نژاد بحث را با یک سوال بنیادین آغاز کرد؛ راه نجات پس‌انداز در تورم و نااطمینانی بالا چیست؟

از همین نقطه، گفت‌وگو وارد بررسی نقشه سرمایه‌گذاری در اقتصاد تورمی شد؛ از مقایسه کلاس‌های مختلف دارایی در افق‌های زمانی گوناگون تا تحلیل این گزاره مهم که «قیمت خوب، مهم‌تر از چشم‌انداز خوب است.»

در این قسمت، او توضیح می‌دهد که هر بازار در چه شرایطی می‌تواند سپر تورمی باشد، کدام فرصت‌ها در وضعیت فعلی جذاب‌ترند و سرمایه‌گذار برای انتخاب بین گزینه‌های مختلف باید به چه متغیرهایی نگاه کند.

اگر می‌خواهید درک دقیق‌تری از استراتژی سرمایه‌گذاری در روزگار تورم و نااطمینانی داشته باشید، این قسمت از واچ‌لیست را از دست ندهید.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • سروش پورذهراب IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
    عالی هست این برنامه
  • سروش IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
    واقعا ممنونم از اشتراک علم و تجربتون
  • علی بوذری IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
    سلام خواستم از برنامه خوب و بسیار مفید واچ لیستتون تشکر کنم،خیلی عالی هستید،مخصوصا از بررسی صنایع مختلف لذت بردم،امیدوارم ادامه دار باشه،راستی این که فایل صوتی رو هم قرار می دید خیلی کار مفیدیه
  • شهروز صیدی IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
    سپاس بیکران از برنامه های پر محتوای و سودمند.. دو فرد دوست داشتنی.. آقای تسنیمی و آقای بهمن نژاد
  • امیر قاسمی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۴
    سلام درود برشما دوستان فردای اقتصاد برنامه بسیار عالی بود ممنون سپاسگذارم از جناب آقای بهزاد بهمن نژاد برو ک دست به خاک بزنی برات طلا بشه علی تسلیمی مثل همیشه پر انرژی عالی
  • سپیده اوجاقلو IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۵
    خیلی ممنون از برنامه مفید و پربار تون بسیار بسیار تشکر میکنم از آقای بهمن نژاد ایشون فوق العاده باسواد هستند و بسیار شیوا ، روان ، ساده ، دقیق ،مسلط ،به روز و مشرف به بازار سرمایه هستند و واقعا جذاب تحلیل میکنند لطفا بیشتر از ایشون دعوت کنید.سپاس فراوان
  • سعید IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۵
    اول اینکه عالی هستید، دوم آقا بهزاد عزیز بیت کردن تورم با تنوع و تفکیک در تناقض است، در شرایط فعلی واقع گرایانه ببینیم اگه بخوای تورم رو بیت کنی باید فقط تو یک دارایی بری (دارایی با ماهیت دلاری) و هر نوع تقسیم سرمایه به دارائی های دیگه به احتمال زیاد یعنی تورم رو بیت نخواهی کرد
  • ابراهیم IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۵
    این قسمت رو دوبار دیدم .
  • امینی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۵/۰۳/۰۹
    درود وعرض ادب لطفا از نهاد ناظر بازار یک بار دعوت کنید و توضیح بدن که چرا موقع بازگشایی بعضی نمادها، با 60-70درصد مثبت بازگشایی میشن و تایید میشن ولی بعضی نمادها با 20درصد هم تایید نمیشن. بعد میان با 3درصدباز میشن و بعضی صندوق ها راحت میان کدبه کد میکنن میلیونی به کدهای شخصی میفروشن وفسادزاست.