۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
میزان افزایش قیمت‌ها در یک سالگی دولت رئیسی

یک‌سال از تنفیذ سید ابراهیم رئیسی و آغاز ریاست‌جمهوری وی گذشت؛ علیرغم وعده‌های انتخاباتی برای بهبود اقتصاد و وضعیت معیشت مردم و وجود یکپارچگی در حاکمیت با بالاترین هماهنگی ممکن بین دولت و مجلس و سایر نهادها، مردم شاهد افزایش روزانه قیمت‌ها هستند.

کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، مرغ و گوشت و همچنین اینترنت بیشترین گرانی را داشته‌اند.

کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، مرغ و گوشت و همچنین اینترنت بیشترین گرانی را داشته‌اند.این افزایش‌ها و تورم افسارگسیخته درحالی‌ است که قیمت نفت در این مدت حدوداً ۱/۵ برابر و وضع درآمد دولت رئیسی به مراتب بهتر از دولت روحانی بوده است.

 افزایش قیمت‌ها طی یک سال گذشته

میزان افزایش قیمت‌ها در یک سالگی دولت رئیسی

برخی افزایش نرخ ها به سال آینده موکول شود

چندی پیش، رئیسی در ششمین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم اظهار داشت: افزایش حقوق گمرکی موجب افزایش قیمت کالاها خواهد شد، لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه دادیم که برخی افزایش نرخ ها به سال آینده موکول شود.

وی خاطر نشان کرد: مردم در این اصلاح بسیار با دولت همراهی کردند و دشمنان را ناکام گذاشتند با همراهی و صبوری مردم اقدامات دولت نتیجه خواهد داد و شرایط تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: لایحه دو فوریتی برای مجلس شورای اسلامی تهیه کردیم که افزایش برخی از کالاها به سال بعد محول شود محاسبه کنند که میزان یارانه ای که به مردم داده می شود آیا مبلغی برای رفع کسری بودجه برای دولت باقی می ماند.

البته رئیسی در توضیح وعده گرانی سال آینده گفت: برخی از رسانه‌ها این حرف بنده را که گفتم انجام برخی از اقدامات را برای سال آینده می‌گذاریم، درست منعکس نکردند یا درست متوجه نشدند و گفتند قرار است برخی کالاها را گران کنند که این موضوع حرف بنده نبود، بلکه مفهوم سخن بنده این بود که بعضی از اقداماتی را که به موجب قانون باید آنها را اجرا کنیم و اجرای آنها موجب تورم می‌شود، انجام ندهیم.

 یکی از فواید این اصلاح اقتصادی ریشه کنی فقر مطلق است

رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از فواید این اصلاح اقتصادی ریشه کنی فقر مطلق است، خانواده هایی هستند که فقط با یارانه های نقدی زندگی می کنند.

رئیسی ادامه داد: توزیع عادلانه یارانه ها گامی برای کاهش فاصله طبقاتی است وقتی می گوییم از تولید حمایت شود، باید منابع ارزی به سمت حمایت از تولید برود و از واردات و صادرات بی‌رویه جلوگیری شود.

وی گفت: این اصلاح اقتصادی گام ابتدایی است که باید منجر به سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شود.

رئیس جمهور افزود: دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر متقاضی پرداخت یارانه هستند بررسی شده و به تعداد قابل توجهی یارانه پرداخته شده است عده‌ای معترض به قطع یارانه‌ها هستند که پرونده تعداد قبال توجهی از این افراد بررسی شده و یارانه آن ها وصل شده است.

رئیس جمهور با بیان این که باید وضعیت معترضین با سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاتر استانی دستور دادم سریع تر وضعیت جاماندگان از یارانه ها را بررسی و روشن کنند.

رئیسی افزود: تا زمانی که ساز و کار کالابرگ الکترونیک روشن نشود و ما یقین پیدا کنیم که کالاها عادلانه به دست مردم خواهد رسید، پرداخت یارانه نقدی ادامه پیدا خواهد یافت.

منبع: ایسنا-صدای بورس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها