۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
رکورد دو ساله تولید نفت عربستان

عربستان سعودی اعلام کرد در ماه آگوست عرضه نفت خود را ۲۳۶ هزار بشکه در روز افزایش داده و به ۱۱.۰۵ میلیون بشکه رسانده ‌است.

فردای اقتصاد: عربستان سعودی اعلام کرد در ماه آگوست عرضه نفت خود را ۲۳۶ هزار بشکه در روز افزایش داده و به ۱۱.۰۵ میلیون بشکه رسانده ‌است. به‌این‌ترتیب، تولید نفت عربستان برای اولین‌بار طی دو دهه گذشته از سطح نمادین آن گذشته است، چرا که عربستان قول داده بود به تعهدات خود مبتی بر ایجاد ثبات در بازارهای جهانی عمل کند. این بالاترین سطح تولید ماهانه عربستان از آوریل ۲۰۲۰ است. زمانی که تولید در طی یک جنگ کوتاه‌مدت قیمت با روسیه، به بالای ۱۲ میلیون بشکه در روز رسید. تولید عربستان سعودی در دهه‌های اخیر به ندرت به ۱۱ میلیون بشکه رسیده بود.

در این میان افزایش تولید نفت عربستان با کاهش قیمت نفت خام همراه بوده ‌است. جایی که قیمت نفت ۲۳ درصد طی سه‌ ماه گذشته افت کرده است. بهای معاملات آتی نف برنت در اوایل ژوئن به دلیل نگرانی از اختلال عرضه پس از حمله روسیه به اوکراین به بالاتر ۱۲۰ دلار در هر بشکه رسیده بود. در حالی که هم‌اکنون کمتر از ۹۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. حالا ریاض اعلام کرده عرضه نفت را ۲۳۶ هزار بشکه در روز در ماه اوت افزایش داده و به ۱۱.۰۵ میلیون بشکه رسانده‌است. امارات هم گفته تولید نفت آن با ۵۱ هزار بشکه در روز افزایش به ۳.۱۸ میلیون بشکه در روز رسانده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار