سه نوع "نه" که هر کارفرمایی باید بشناسد

چگونه از "نه" گفتن نتیجه مثبت بگیریم؟
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
سه نوع "نه" که هر کارفرمایی باید بشناسد

رد کردن، بخش دردناک کارآفرین بودن است، اما شناسایی انواع مختلف "نه" می‌تواند به شما به عنوان یک کارآفرین کمک کند تا با آن‌ها شکوفا شوید.

فردای اقتصاد: رد کردن، می‌تواند اقدامی قدرتمندانه محسوب شود. کلمه "نه" در خدمت هدفی خاص در کسب‌وکار و بویژه در کارآفرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. "نه" اگر با ذهنیت درست مورد استفاده قرار گیرد، می تواند راهنمایی برای به پیش راندن کسب وکار باشد. اگر به عنوان یک کارآفرین "نه" شنیدید، بسیار مهم است که بدانید این "نه" ناشی از چیست. در واقع این "نه" چه انواعی دارد؟

  1. "نه" ناشی از ندانستن

این نوع "نه" از سوی فردی گفته می‌شود که صنعت شما را درک نمی‌کند و انرژی خود را صرف درک آن هم نمی‌کند. توانایی افراد در درک ایده‌های جدید محدود به تجربیات شخصی‌شان است. همه افرادی که شما با آن‌ها مواجه می‌شوید، توانایی هضم داده‌ها در رابطه با کسب‌وکارهای جدید یا پیگیری ایده‌های جدیدی که تا کنون وجود نداشته‌اند را ندارند. برخی کارآفرینان جوان از شنیدن این نوع "نه" ناراحت می‌شوند اما کارآفرینان با تجربه‌تر می دانند که آن‌که این نوع "نه" را می‌گوید، حقیقت را نمی‌داند. این "نه" اصلا شخصی نیست.

  1. "نه" ناشی از پرمشغله بودن

این "نه" را فردی می‌گوید که بسیار پرمشغله است، هم در تقویم کاری و هم در ذهنش و این بدان معناست که وقتی برای دانستن ایده‌های جدید ندارد. چنین افرادی بخاطر چندین وظیفه همزمان خود بیش از حد مشغله دارند و ظرفیت خالی برای فکر درباره موضوع جدیدی ندارند. "نه"های ناشی از پرمشغله بودن ارزش صرف انرژی ندارند. اجازه ندهید که شما را گرفتار تحلیل‌کردن کنند یا رفتارتان را هدایت کنند. این هم مهم است که این نوع "نه" یا فرد گوینده آن را مورد قضاوت قرار ندهید. کافی است بپذیرید که آن‌ها مورد مناسبی برای ایده شما نیستند و بگذرید.

  1. "نه" فکر شده

این نوع "نه" از سوی فردی گفته می‌شود که نسبت به ایده‌های شما کنجکاو است، پرسش‌های هوشمندانه مطرح می‌کند، با شما وقت می‌گذراند و علاقه و همدلی خود را نشان می‌دهد. چنین فردی احتمالا با صنعت شما هم آشناست یا دوست دارد با شما درباره آن چیزی یاد بگیرد. اگر از چنین فردی "نه" بشنوید، آن را به عنوان یک گنج ببینید.

شنیدن "نه" آن هم در زمانی که به عنوان یک کارآفرین به خود می‌بالید می‌تواند برخورنده باشد. شب‌های طولانی کار و دور بودن از خانواده و ناامنی مالی همه جزیی از تجربه کارآفرینی است. زرق و برق کارآفرینی از دور می‌تواند باعث شود افراد فکر کنند کسب‌وکارهای موفق یک شبه شکل گرفته‌اند. اما این درست نیست. رهبران کسب‌وکارها که سرانجام به موفقیت دست یافته‌اند، در ابتدا با موانع بسیار روبرو شده‌اند و گاهی سال‌ها انواع "نه"ها را شنیده‌اند. اما این آن‌ها را ناامید نکرده است. آن‌ها در برابر دست رد ایستادگی کرده‌اند اما در عین حال انواع "نه" را می‌شناسند و می‌دانند پس از شنیدن هر کدام چه واکنشی نشان دهند. اگر از یک "نه" درست استفاده کنید، همان می‌تواند برای شما و رویایتان کاتالیزور رشد باشد.   

منبع:  entrepreneur

نویسنده: جانی آهونالا

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار