کارآفرین هستید؟ تنها نمانید!

چگونه وقتی رویایتان را دنبال می‌کنید، با جهان در ارتباط بمانید
۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
کارآفرین هستید؟ تنها نمانید!

سفر کارآفرینی لزوما به معنای تبدیل شدن به فردی تنها نیست. اما چگونه می‌توانید همزمان با اینکه در جستجوی رویایتان هستید، ارتباط خود با جهان پیرامونتان را هم حفظ کنید؟

فردای اقتصاد: راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی‌تان، پروژه‌ای است که بخش اعظم زندگی شما را به خود اختصاص می‌دهد. شما از شغل‌های عادی که دوستان و خانواده‌تان به آن‌ها اشتغال دارند و از 9 صبح تا 5 عصر برای آن وقت می‌گذارند فاصله می‌گیرید. تلاش مجدانه‌ای که برای پایه‌ریزی و اداره کسب‌وکارتان لازم دارید، باعث می‌شود احساس تنهایی کنید.

گر چه معمولا دور از انتظار نیست که در طی سفر کارآفرینی زمان‌هایی احساس تنهایی کنید، اما واقعیت این است که تنهایی، ریشه چندین عارضه جسمانی است. افزایش ریسک تغییر خلق‌ و خو، افسردگی و اضطراب از عوارض آن است. تنهایی، همچنین به لحاظ فیزیکی بر ریسک بیماری‌های قلبی همچون فشارخون بالا و سکته می‌افزاید. اما نگران نباشید. پنج راه هست که می‌توانید به عنوان یک کارآفرین با تنهایی مقابله کنید.

محیط اطرافتان را تغییر دهید

وقتی سفر کارآفرینی را شروع می کنید آنقدر در نقش‌های مختلف فرو می‌روید که بیشتر کارهای شرکتتان را خودتان انجام می‌دهید. این به این معناست که برای کسب و کارتان لزوما به یک ساختمان اداری یا دفتر نیاز ندارید. اما این که کارمندان زیادی ندارید به این معنا نیست که از اتاق نشیمن منزلتان کار کنید. سعی کنید بیرون بروید و از یک کافه کار کنید یا عضویت یک فضای کار اشتراکی را بخرید. این به شما کمک می کند مرز مشخصی بین زندگی شخصی و کارتان ایجاد کنید و تنهایی ناشی از کار بیش از حد را به این وسیله جبران کنید.

افرادی هم‌فکر بیابید

یکی از دلایلی که در سفر کارآفرینی خود تا این حد احساس تنهایی می‌کنید، این است که اطرافیانتان نمی‌فهمند راه‌اندازی کسب و کار شخصی یعنی چه. شما باید به دنبال دیدار با کارآفرینان یا رویدادهای استارت‌آپی در اطرافتان باشید. حضور در این دیدارها فرصت خوبی است که به شما کمک خواهد کرد از تجربیات دیگران استفاده کنید و شبکه حمایتی برای خود و کسب و کارتان ایجاد کنید.

زنگ تفریح‌های منظم داشته باشید

رییس خود بودن به این معنی است که شما کسی را ندارید بر شما نظارت داشته باشد و به شما راهکار دهد. این همچنین به معنای آن است که کسی به شما برنامه زمانی برای کار نمی‌دهد و مهم‌تر از آن وقت تفریح و استراحت به شما نمی‌دهد. این وضعیت باعث می‌شود وقت با کیفیت گذران با دوستان و خانواده مغفول شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاری روی زمان و روابط با دیگران همانقدر حیاتی است که وقت گذراندن برای شرکتتان.       

وقت برای ورزش بگذارید

بهترین کار برای حفظ سلامت فیزیکی و روانی ورزش کردن است. نرمش کمک می‌کند تا هورمون‌های استرس (همچون آدرنالین و کورتیزول)، در بدن تنظیم شود. ورزش همچنین به آزاد شدن اندورفین، هورمون شادی، در بدن کمک می‌کند.

رفتن به باشگاه یا پیوستن به گروه فعالیت‌های بدنی همچون کلوپ دو میدانی، کمک می‌کند که با افراد بیشتری در ارتباط باشید و زندگی اجتماعی خوبی را برای خود حفظ کنید.

لذت ببرید

باید از سفر کارآفرینی خود لذت ببرید. باید بدانید که تنهایی بخشی از این سفر است و گر چه لازم است گام‌هایی برای کاهش تنهایی خود بردارید، اما تمرکز بر نکات مثبت آن به شما کمک می‌کند تنهایی را پشت‌سر بگذارید. تا زمانی که استارت آپ شما چیزی است که به آن اشتیاق دارید و شیفته‌اش هستید، کمک می‌کند شادی ناشی از انجام آن به شما کمک می‌کند به آسانی بر ناراحتی ناشی از تنهایی غلبه کنید.

در نهایت هر وقت احساس تنهایی کردید، سعی کنید با اطرافیانتان ارتباط برقرار کنید. با دوستان و خانواده‌تان در مورد موفقیت‌ها و شکست‌هایتان حرف بزنید. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید زنگ تفریح‌های شما را چک کنند تا مطمئن شوند بطور منظم از آن استفاده می‌کنید

با رعایت نکات فوق موفقیت در سفر کارآفرینی آسان‌تر خواهد بود.  

منبع: JUMPSTART

نویسنده: کامیا پاندی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار