۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
سرقت سوخت از خطوط لوله‌ های نفت

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با تأکید بر آمادگی دائمی سیستم‌های مخابراتی صنعتی این شرکت گفت: سرقت‌ها از خطوط لوله با روش‌های دانش‌بنیان مهار می‌شود.

فارس: ارسلان رحیمی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت درباره اقدامات این شرکت در حوزه شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز در خطوط لوله انتقال توضیح داد: مقابله با سرقت از خطوط لوله با افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی و کاربردهای نفت‌ خام، از دغدغه‌ها در سطح کلان این شرکت است که ضمن تحمیل هزینه‌های اقتصادی، مخاطرات محیط‌زیستی و گاه جانی را نیز در  پی داشته است.

رحیمی با اشاره به کشف حدود یک مورد انشعاب غیر مجاز در هر هفته بیان کرد: خوشبختانه با اقدام‌های انجام‌شده و حساسیت‌ها در این زمینه،‌ همچنین تجهیزات به کارگرفته شده، بیشتر انشعاب‌های غیرمجاز به سرعت کشف می‌شود. این انشعاب‌های غیرمجاز همچنین هزینه و دغدغه‌های اجتماعی نیز به‌ دنبال دارد.

اجرای تفاهم‌نامه‌های متعدد در زمینه ساخت تجهیزات کشف برداشت‌های غیرمجاز

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌های پرشمار به‌منظور کشف انشعاب‌های غیرمجاز و پایش خطوط لوله کشور خبر داد و گفت:‌ ساخت پیگ انشعاب‌یاب و تجهیز سخت‌افزاری کشف انشعاب بر اساس تغییرات فشار خط در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در حال پیگیری است. 

به گفته وی طرح دیگری در زمینه کشف انشعاب با استفاده از فیبر نوری توسط دانشگاه شریف در حال پیگیری است که پایلوت آن روی خط تنگ فنی - دره‌شهر انجام شده و پس از موفقیت‌آمیز بودن، در مسیرهای اصلی خطوط لوله کشور به‌کار گرفته خواهد شد.

رحیمی از امضای تفاهم‌نامه با شرکت صنعت‌کاران الکترونیک مراغه در این حوزه خبر داد و گفت: این پروژه نیز در حوزه کشف برداشت‌های غیرمجاز از خطوط لوله کشور در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر اینکه اغلب زیرساخت‌های مخابراتی صنعت نفت توسط شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تأمین می‌شود، بیان کرد: بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری و بیش از ۳۰۰ ایستگاه مخابراتی در صنعت انتقال نفت کشور وجود دارد و به جرأت می‌توانیم بگوییم که مخابرات صنعت نفت در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها