۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
زهر عقرب، لیتری چند؟

اورنلر می‌گوید این زهر برای بخش داروسازی، سیستم‌های دفاع تسلیحاتی، درمان سرطان، تولید مسکن و بیهوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکید کرد که یک لیتر از این زهر به قیمت ۱۰ میلیون دلار فروخته می‌شود.

فرارو:مردی ترک که صاحب آزمایشگاهی پرورشی‌ است که ۱۵ هزار عقرب را در استان شانلی اورفه در جنوب شرقی ترکیه نگهداری می‌کند می‌گوید: «هر لیتر زهر عقرب که در صنایع دارویی و دفاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد به قیمت ۱۰ میلیون دلار فروخته می‌شود».

به گزارش حریت، «متین اورنلر» صاحب مرکز نگهداری عقرب که عقرب‌های گونه عقرب سیاه «آندراکتونوس کراسیکودا» (androctonus crassicauda) را پرورش می‌دهد و زهر این عقرب‌ها را می‌گیرد، می‌گوید این عقرب‌ها بومی جنوب شرقی آناتولی هستند و زهر آن به عنوان پاد زهر در تمام عقرب و مارگزیدگی‌ها در جهان عمل می‌کند.

اورنلر و تیم همراه‌اش در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیساتی را با ظرفیت پرورش ۵۰ هزار عقرب با کسب مجوز از وزارتخانه‌های ذیصلاح تاسیس کردند و در حال حاضر حدود ۱۵ هزار عقرب در آنجا نگهداری می‌شوند.

اورنلر با بیان این که پس از مستقر ساختن حدود ۱۰۰ عقرب مادر جمع آوری شده از طبیعت کار پرورش عقرب‌ها را آغاز کرد می‌گوید: «در چند ماه اخیر گرفتن زهر عقرب‌ها را آغاز کرده‌ایم».

اورنلر می‌گوید این زهر برای بخش داروسازی، سیستم‌های دفاع تسلیحاتی، درمان سرطان، تولید مسکن و بیهوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکید کرد که یک لیتر از این زهر به قیمت ۱۰ میلیون دلار فروخته می‌شود. او با اشاره به این که زهر عقرب را به سراسر جهان به ویژه به مشتریان از داخل ترکیه می‌فروشد گفت: «تقاضای فزاینده‌ای از سوی کشورهای جهان برای زهر عقرب وجود دارد».

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها