۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
کلاهبرداری توکن ارز دیجیتال با نام مهسا امینی

به تازگی توکنی تحت عنوان «مهسا امینی» منتشر شده است که متخصصان هشدار می‌دهند یک توکن کلاه‌برداری است و با سواستفاده از شرایط موجود ایجاد شده است.

فردای اقتصاد- به تازگی توکنی تحت عنوان «مهسا امینی» منتشر شده است که متخصصان هشدار می‌دهند یک توکن کلاه‌برداری است و با سواستفاده از شرایط موجود ایجاد شده است.

به طور معمول توکن‌های کلاهبردارانه با سواستفاده از موضوعات پرسروصدا ایجاد می‌شود تا با گمراه کردن کاربران آنها را وادار به خرید کنند. 

این توکن بر بستر اتریوم و همچنین بایننس اسمارت چین در صرافی‌های پنکیک سواپ، Mdex و BSCswap از حدودا چهارم مهر ماه عرضه شده است. به گفته ایجاد کنندگان این توکن، روی  این پروژه ۱۲هزار دلار سرمایه‌گذاری شده و یک تریلیون توکن برای آن در نظر گرفته شده است.

توکن مهسا امینی هیچ پروفایلی در شبکه‌های اجتماعی ندارد. همچنین وایت‌پیپر و یا همان سپید نامه‌ای نیز از آن منتشر نشده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر تنها امکان خرید برای این توکن وجود دارد و قابل فروش نیست. نمونه این حالت برای توکن اسکویید گیم که تحت تاثیر سریالی به این نام به محبوبیت رسید نیز رخ داد. قیمت این توکن تنها در چند دقیقه از ۲۸۵۶ دلار به صفر رسید.

بر اساس داده‌های سایت Coinmarketcap، حدود ۹۹ درصد از این توکن‌ فقط در دو آدرس نگهداری می‌شود.

به نظر می‌رسد سازندگان این توکن روی توجه جهانی کاربران به اسم مهسا امینی حساب کرده‌اند و تصور کرده‌اند بتوانند برخی کاربران را به خرید آن تشویق کنند.

بستر بایننس اسمارت چین سابقه خوبی در پروژه‌های شفاف ندارد و پیش از این هم چندین پروژه رمزارزی اسکم روی این بستر شناسایی شده بود. توکن تتلو و توکن‌هایی مانند توکن اسکویید گیم نیز در همین بستر بودند. ظاهرا استفاده از اسامی و چهره‌های معروف برای خالی کردن جیب مردم به راحترین راه برای کسب سودهای بادآورده و هنگفت تبدیل شده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار