۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
ضرغامی: با فیلترینگ اینترنت موافق نیستم

عزت‌الله ضرغامی به عنوان وزیر کابینه دولت سیزدهم و عضو شورای عالی فضای مجازی درباره قطع ارتباط اینترنتی پلتفرم‌های خارجی نگاه و اقدام خود را تشریح کرد و گفت: جزو مدافعان فضای مجازی هستم و در شورای عالی فضای مجازی مواضعم صریح است.

ایسنا: عزت‌الله ضرغامی - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی - در حاشیه اختتامیه هفته گردشگری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اقدام و پیگیری او به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی و وزیر کابینه دولت سیزدهم برای رفع نگرانی‌های ناشی از محدودیت دسترسی به پلتفرم‌های خارجی که گردشگران را نگران و از سفر به ایران منصرف کرده است، اظهار کرد: به توییت‌های قبلی‌ام اشاره می‌کنم، من تنها کسی بودم که در این باره حرف زده است، مثل این‌که کارهای سخت گردن من افتاده است. من اعتقاد خودم را دارم و شخصا به هیچ وجه موافق نیستم.

در ادامه، این پرسش از ضرغامی پرسیده شد که سوای نظر شخصی، به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی و متولی گردشگری در کشور که همواره تاکید بر مقابله با ایران هراسی دارد، اقدام شما برای رفع این نگرانی چه بوده است، ضمن این‌که اکنون با فضایی که ایجاد شده و قطع ارتباط اینترنتی و دسترسی به پلتفرم‌های خارجی، امکان و فضایی برای مقابله با ایران هراسی وجود ندارد. او پاسخ داد: من حرف‌هایم را به صراحت در توئیت‌هایم زده‌ام. به توئیت «مار و پله» مراجعه کنید. همین حرف زدن خیلی اقدام است، در جایی که کسی موضع نمی‌گیرد. حرف‌های روشن زدن بخشی از راه حل است.

او ادامه داد: من عضو شورای عالی فضای مجازی هستم و چون مسؤولیت دارم باید تلاش کنم و در جلساتی که مسؤولیت دارم ایده‌هایم را جلو ببرم و دفاع کنم.

ضرغامی افزود: طبیعی است هر شورایی وقتی به جمع‌بندی خاصی می‌رسد، باید مؤید و مقوم آن جمع‌بندی باشم. نگویم چون نظر خاصی دارم و آن شورا چیز دیگری تصویب کرده، حرف‌های خودم را بزنم. این یک منطق مدیریتی است و باید حرف‌هایم را آنجا بزنم. این روش درست و مستدل مدیریتی است.

او همچنین گفت: من در جاهایی اعتقادات شخصی دارم و آنجاهایی که لازم است، با استدلالی که دارم، وقتی مطرح می‌کنم، می‌تواند چراغ راهی باشد برای کسانی که می‌خواهند مسائل را واقعی‌تر ببینند. این روش را برای خودم انتخاب کرده‌ام و همانطور که بارها گفته‌ام هزینه‌های آن را مرتب می‌دهم.

ضرغامی سپس اظهار کرد: وقتی آشوب می‌شود، دستگاه‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند، باید دنبال جاسوس‌های خارجی باشند. پریشب یکی از گردشگران اسپانیایی را که در حال عکس گرفتن از خیابان‌ها بود دستگیر می‌کنند، با من تماس گرفتند و اطمینان دادند ایشان هیچ قصد خاصی نداشته و همراه با بقیه گردشگران عکس می‌گرفته، خوب خیابان‌ها هم شلوغ است، از شلوغی خیابان‌ها عکس گرفته، برای خود من مسجل شد که این مورد می‌تواند مصداق جاسوسی نباشد. وقتی مسجل شد، تا ساعت دو بعد از نیمه شب پیگیری کردیم و خوشبختانه نیروهای انتظامی که این گردشگر را دستگیر کرده بودند قانع شدند، البته خودشان تحقیق کرده بودند و این گردشگر نیمه شب آزاد شد. این اتفاق خیلی خوب بود، ما نمی‌خواهیم در کار دستگاه‌های امنیتی دخالت کنیم.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: من اگر معتقدم به خاطر اغتشاشات دستگاه‌های امنیتی باید فضای مجازی را مدیریت کنند که امنیت مردم حفظ شود، اصلا امنیت با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، اما اگر کسانی بخواهند از این مسأله استفاده کنند و بگویند چون ما مخالف فضای مجازی هستیم حتی مسأله امنیتی هم که حل شد، باید دنبال محدودسازی در سطوح وسیع‌تری برویم، حتما من جزو مخالفان هستم و با صدای بلند هم گفته‌ام. من سالهاست معتقدم فضای مجازی برای تقویت انقلاب اسلامی آمده است. حرف‌ها، شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی شفاف است و ما اصلا تعارف نداریم. اگر در بعضی جاها تعارض داریم و در رسانه‌های رسمی این تعارض‌ها ممکن است به خاطر مجموعه مصلحت‌ها مطرح نشود در مجموعه فضای مجازی این کار انجام می‌شود، بنابراین من از مدافعان درجه اول فضای مجازی هستم. من همه حرف‌هایم را در فضای مجازی می‌زنم. بنابراین من جزو مدافعان هستم و در شورای عالی فضای مجازی مواضعم صریح است، ولی به مصوبات آنجا پایندی دارم.

ضرغامی بیان کرد: امیدوارم انشالله مجموعه کشور و اتفاقات به گونه‌ای رقم بخورد که شاهد فضای باز در کشور باشیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها