سه ضرورت فناوری برای کسب‌وکارها

در دنیای مدرن کارآفرینان چگونه به شبکه‌ سرمایه‌گذاران دست می‌یابند؟
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
سه ضرورت فناوری برای کسب‌وکارها

دموکراتیزه کردن دسترسی به اطلاعات و گشودن کانال‌ها به یک شبکه جهانی از سرمایه‌گذاران به چه معناست؟ در دنیای امروز دسترسی به پول چگونه است؟

فردای اقتصاد: در دنیای مدرن دیگر سرمایه‌ها در محاصره دیوارهای قلعه‌ها قرار ندارد، بلکه در حرکت مداوم و فعالانه به دنبال فرصت‌های سرمایه گذاری با درهایی کاملا باز است به شرط آن که فقط بتوانید آن را پیدا کنید. دیگر این روزها کارآفرینان تلاش نمی‌کنند که از فضاهای موقت همچون پارکینگ خانه‌ها خارج شوند، بلکه بیش از هر زمان دیگری همگام با روندهای جدید دنیای دیجیتال حرکت می‌کنند و خود را در معرض دید گسترده‌تر و شانس تعاملات بیشتر قرار می‌دهند. تمرکززدایی در ذهن همه افراد است. اما آیا این کلید موفقیت کسانی است که می‌خواهند بر انقلاب وب ۳ مسلط شوند؟

در فستیوال نوآوری پراپلیفای ۲۰۲۲ که روز پنجشنبه شروع شد، از سخنرانان خواسته شد توضیح دهند تکنولوژی چگونه استارت‌آپ‌ها را برای موفقیت به جلو می‌راند. آنان از سه جنبه حضور تکنولوژی را برای فعالیت کسب‌وکارها ضروری دانستند:

چگونه کارآفرینان می توانند برای پیشبرد استارت‌آپ‌های خود از فناوری استفاده کنند؟

پروفسور رانجی گو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت سرتیک می‌گوید:

«نخستین پاسخی که به ذهن می‌رسد ارتباطات مبتنی بر فناوری است که به افراد این امکان را می‌دهد تا از هر کجای دنیا که هستند، تولید کنند، مصرف کنند و حتی با یکدیگر روابط اجتماعی برقرار کنند. این پیشرفت بزرگی است که طی چند دهه اخیر شکل گرفته است. اما چیزی که من را بسیار هیجان‌زده کرده است، شبکه‌های غیرمتمرکز است که در نتیجه این ارتباط و اتصال ایجاد شده است. نسل بعدی کارآفرینی تماما به ایجاد و بهره‌برداری از این شبکه‌های سرمایه‌گذاران، همکاران و مشتریان مربوط خواهد بود. موانع ورود به چنین دنیایی به مدد تکنولوژی، بطور سیستماتیک در حال برداشته شدن هستند، فرآیندی که پتانسیل وسیعی را برای بشر آزاد می‌کند تا افراد بتوانند با دیگران همسو شوند و انجمن‌هایی را تشکیل دهند. وب ۳ دارد به ما نشان می‌دهد که اگر افراد با استعداد برای ساختن رویاهایشان نیاز به مجوز نداشته باشند، چه خواهد شد و ابداعاتی که نتیجه آن است، باورنکردنی خواهد بود.»

فیل گلدفدر، معاون ارشد امور ارتباطات شرکت کراس‌ریور می‌گوید:

«کارآفرینان برای اقتصاد ما حیاتی هستند. فن‌آوری‌های نوآورانه می‌توانند موانع تاریخی را که بر سر راه بسیاری از کارآفرینان، به ویژه در جوامع محروم قرار دارد، از بین ببرد. با ایجاد دسترسی به سرمایه‌های فراگیر، پرداخت‌های در مقیاس بزرگ و راهکارهای پرداخت فوری و ایجاد خدمات بانکی قابل سفارشی‌سازی، می‌توانیم ابزارهای زیرساخت‌های تکنولوژی را که برای شکوفایی و رشد به آن‌ها نیز دارند، برایشان فراهم کنیم.»

گریس هان از شرکت ادیسون پارتنرز می‌گوید:

« فناوری، دسترسی به بودجه را دموکراتیک می‌کند، موانع جغرافیایی بین بنیانگذاران کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران را از بین می‌برد و شکاف اجتماعی-اقتصادی را کاهش می‌دهد. در آمریکا زمانی بنیانگذاران شرکت‌ها مجبور بودند برای ملاقات با سرمایه‌گذارنی که در سیلیکون ولی یا نیویورک زندگی می‌کردند، از این سوی کشور به آن سو پرواز کنند. پلتفرم‌هایی مانند Zoom ، Teams و Google Meets امکان ارتباط با هر فردی در هر زمان  هر مکانی را فراهم می‌آورد.»    

نویسنده: آرون پرایس

منبع: Entrepreneur

مترجم: شادی آذری حمیدیان


 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار