۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
فرصت یک ماهه برای واردکنندگان خودرو

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: بورس روز گذشته متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل رشد ۲،۸۶۸ واحدی (معادل ۰.۲۲ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۳۴ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد به ۱،۹۳۴ هزار میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی و در بین نمادها پالایش، شپنا و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۷۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای غویتا و وطوبی بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای بپاس و ثفارس داشتند.

سخنگوی وزارت صمت: بنا بر درخواست شرکت‌های متقاضی برای تکمیل مدارک مندرج در آیین نامه وارادت خودرو، یک ماه به آنها فرصت داده شد و اسامی شرکت‌های واجد شرایط واردات تا پایان مهر اعلام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس: افزایش حقوق ‎کارکنان دولت و ‎بازنشستگان کشوری و لشگری در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد. ان‌شالله هفته آینده در صحن علنی مجلس درقالب لایحه دو  فوریتی دولت مطرح خواهد شد. 

مدیرعامل تپسی: عرضه اولیه تپسی دو مرحله دارد ابتدا کشف قیمت بعد از آن افزایش سرمایه است. در این مرحله از عرضه اولیه تپسی به علاوه صندوق‌ها، سهامداران حرفه‌ای نیز می‌توانند، در این پذیره‌نویسی شرکت کنند.

وزیر اقتصاد با سازمان بورس و هلدینگهای بزرگ بورسی با موضوع چالش‌های بازار سرمایه و دریافت راهکارهای پیشنهادی شرکت‌ها جلسه برگزار نمودند.

قیمت دلار دیروز با افت ۲۰۰ تومانی به ۳۲۷۰۰ تومان رسید و قیمت سکه هم از مرز ۱۵ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد.

در همین رابطه بخوانید: مزایده فروش ۲۲ دستگاه پورشه

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار