۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
آشنایی با پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی + اینفوگرافیک

انتخاب رشته‌ای که منجر به داشتن شغل پردرآمد شود همیشه مورد توجه کاربران فضای مجازی بوده است.

در روزهای آتی شاهد آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ خواهیم بود و داوطلبان باید با نگاهی آینده‌نگر رشته‌ای مناسب انتخاب کنند.

آشنایی با پردرآمدترین رشته‌های دانشگاهی + اینفوگرافیک

دست خالی مدارس دولتی در رقابت‌های کنکوری

همه ساله شماری از نخبگان دانش‌آموزی به مدارس تیزهوشان می‌روند و برخی دیگر که وارد این رقابت نمی‌شوند رهسپار مدارس غیردولتی خاص می‌شوند؛ خانواده‌ها برای آنها هزینه کرده و نتیجه می‌گیرند، اما دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی از این گردونه باز می‌مانند.

در این میان، گروهی از کارشناسان و سیاست‌گذاران حوزه آموزش معتقدند رشد بیش از حد و بدون برنامه مدارس غیردولتی، حرکت به سوی طبقاتی شدن آموزش و پرورش، نمودی از بی‌عدالتی آموزشی در توزیع غیرنرمال نفرات برتر کنکور است و گروهی دیگر معتقدند بی کیفیتی آموزش در مدارس دولتی را نباید به حساب رشد مدارس غیردولتی گذاشت بلکه باید فکری جدی به حال کیفیت آموزش در مدارس دولتی کرد.

اگر فتیله مدارس غیر دولتی پایین کشیده شود، به مدارس دولتی کمک می‌شود؟

در همین راستا، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس غیردولتی پیرامون رتبه‌های برتر دانش آموزانِ مدارس غیردولتی در کنکور سراسری گفت: رتبه‌های المپیاد و کنکور  را بررسی کنید، مدارس غیر دولتی به اندازه سهم خود حضور دارند، باید هم به منظر کیفی و هم کمی توجه کرد. چنین رقابت هایی به ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی کمک می کند. اینگونه تصور نکنید اگر فتیله مدارس غیر دولتی پایین کشیده شود، به مدارس دولتی کمک می‌شود.

وی تاکید کرد که تقابل میان مدارس دولتی و غیر دولتی باعث افزایش کیفیت مدارس دولتی نمی‌شود. 

منبع: اقتصادنیوز-ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha