۴ ویژگی مشترک کارآفرینان موفق

فرمول تبدیل شدن به کارآفرین بی‌نقص چیست؟
۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
۴ ویژگی مشترک کارآفرینان موفق

هیچ کارآفرینی نیست که سودای تبدیل شدن به بهترین کارآفرین را در ذهن نداشته باشد. اما آیا می‌توان به کارآفرینی بی‌عیب و نقص تبدیل شد؟ کدام مسیر در سفر کارآفرینی به موفقیت ختم می‌شود؟

فردای اقتصاد: در ابتدا باید گفت که هیچ فرمولی برای تبدیل شدن به یک "کارآفرین بی‌نقص" وجود ندارد. یکی از نویسندگان بیزنس نیوز دیلی، این موضوع را به درستی بیان کرده است: "در حالی که هیچ مهارت مادرزادی وجود ندارد که بتوان از آن به عنوان پیش‌نیاز تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق یاد کرد، اما برخی از ویژگی‌ها هستند که با آن‌ها می‌توان به خوبی پیش‌بینی کرد چه کسی می‌تواند کارآفرین موفق شود." در اینجا به ۴ ویژگی مشترک اشاره می‌کنیم که بسیاری از فعالان اقتصادی دارای کارنامه موفق از آن‌ها بهره‌مندند:

اشتها برای ریسک

مطالعه‌ای که برای ژورنال نوآوری و کارآفرینی آسیا پاسیفیک نوشته شده است، ویژگی ساختاری مشترک دانشجویان کسب و کار دارای «تفکر کارآفرینی» را مورد ارزیابی قرار داده است. این مطالعه نشان می‌دهد که ارتباطی قوی بین داشتن یک ذهن کارآفرین و تمایل به ریسک پذیری وجود دارد.

تمایل به شکست

کارآفرینان به عنوان خوش‌بین‌ترین افراد شناخته می‌شوند. اما در پس ذهن هر بنیانگذار کسب و کار مشتاق باید این درک وجود داشته باشد که شکست هم یک احتمال است.

کتاب جی کی رولینگ، هری پاتر و سنگ فیلسوف، قبل از انتشار در سال ۱۹۹۷ توسط ۱۲ مؤسسه انتشاراتی رد شد. بیل گیتس یک شرکت داده‌پردازی ناموفق را تأسیس کرد که مدت‌ها قبل از راه‌اندازی مایکروسافت به طرز وحشتناکی سقوط کرد. آنچه عموم مردم در داستان‌های چهره‌های کسب‌وکار به طور برجسته می‌بینند، تنها نتیجه نهایی است اما چیزی که معمولاً متوجه نمی‌شوند این است که بزرگ‌ترین موفقیت‌ها اغلب با چند شکست شدید پیش می‌آیند. بهترین کارآفرینان این را می‌دانند و با وجود آن مایل هستند به جلو حرکت کنند.

توانایی در متقاعدسازی

به عنوان یک کارآفرین از شما خواسته می‌شود تا گروه‌های مختلف مردم را در مورد چیزهای مختلف متقاعد کنید. برای مثال، شما باید بتوانید سرمایه‌داران را متقاعد کنید که از شما در تامین مالی برای کسب‌وکار کوچکتان حمایت کنند. همچنین باید افراد جدید را متقاعد کنید که کار برای استارت آپ شما یک پله ارزشمند در حرفه آنها خواهد بود.

اشتیاق به یادگیری

بسیاری از کارآفرینان به مفهوم یادگیری مادام العمر اعتقاد دارند. حتی در مواردی که کارآفرینان بسیار پویا به عنوان متخصص در حوزه خود شناخته می‌شوند، حس کنجکاوی نسبت به دنیای اطراف خود دارند و تشنه کسب اطلاعات بیشتر هستند.به گفته نویسنده نشریه فوربس، بن واکر از شورای کارآفرینان جوان این نشریه، اشتیاق برای یادگیری یکی از ارکان چگونگی موفقیت یک کارآفرین است. این امر به ویژه برای بنیانگذاران استارت‌آپی که اغلب از آنها خواسته می‌شود تا در مراحل نوپای کسب‌وکار خود کارهای تخصصی مختلف انجام دهند بسیار مهم است.

در طول زمان، با ارتقاء مهارت، جستجوی فعالانه فرصت‌هایی برای یادگیری و توسعه، پرسیدن سؤال و پرورش حس نگرش‌باز، کارآفرینان به افرادی با مهارت و چند وجهی تبدیل می‌شوند.

منبع: BIZCOMMUNITY

نویسنده: بن بیمن

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار