۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
یک اتفاق عجیب در بازار مصالح ایرانی

عضو انجمن انبوه سازان کشور گفت: در حال حاضر به کشورهای ترکیه، سوریه، عراق، گرجستان، ارمنستان صادرات قابل توجه داریم اما نکته قابل توجه این است که به دلیل تحریم‌ها برخی از مصالح ساختمانی تولید ایران با نام و برند ترکیه وارد بازار هلند و یونان می‌شود.

ایلنا: علیرضا جنتی در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفیت ساخت و ساز پروژه نهضت ملی مسکن اظهار داشت: دولت اگر نگاه کیفی سازی در ساخت پروژه نهضت ملی مسکن نداشته باشد، تجربه مسکن مهر تکرار خواهد شد و باید در این پروژه شاهد توانایی و تخصص فنی و مهندسی کشورمان باشیم وگرنه هزینه که در مسکن مهر بر دوش دولت بود در نهضت ملی مسکن هم اضافه و تکرار می‌شود.

وی ادامه داد: شاهد آن بودیم که به دلیل استفاده مصالح و تاسیسات غیر استاندارد چه مشکلاتی در مسکن مهر ایجاد شد از این رو دولت در پروژه نهضت ملی مسکن باید از مصالح و تجهیزات و تاسیسات استاندارد و با کیفیت و دارای ضمانت و بیمه استفادع کند. 

عضو انجمن صنعت تاسیسات ساختمانی با تاکید بر ساخت و تولید مصالح نوین ساختمانی در داخل کشور گفت: ٢٠ سال گذشته ٩٧ درصد مواد اولیه برای تولید مصالح ساختمانی و انواع تاسیسات و تجهیزات وارداتی بودند اما امروز ٩٧ درصد این مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شوند و وابسته به خارج بسیار کاهش پیدا کرده‌است. 

جنتی افزود : امروز این امکان وجود دارد که دولت از تجهیزات به روز و نوین تولید شده در داخل کشور در ساخت و احداث واحدهای نهضت ملی مسکن استفاده کند و کیفیت و عمر ساختمان را افزایش دهد. 

عضو انجمن انبوه سازان کشور درباره صادرات تولیدات تاسیساتی و مصالح ساختمانی کشورمان گفت: در حال حاضر به کشورهای ترکیه، سوریه، عراق، گرجستان، ارمنستان صادرات قابل توجه داریم اما نکته قابل توجه این است که به دلیل تحریم‌ها برخی از مصالح ساختمانی تولید ایران با نام و برند ترکیه وارد بازار هلند و یونان می‌شود و متاسفانه در حالی که این اقلام تقاضای قابل توجهی در این کشورهای اروپایی دارد اما هیچ ردی از نام ایران در آن دیده نمی‌شود. 

وی درباره افزایش قیمت‌ انواع مصالح و اقلام ساختمانی ادامه داد: سود هر تولیدکننده مصالح ساختمانی در بیشترین حالت، رکورد ١٠ درصدی را زده و اگر امروز شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها هستیم به این دلیل است که قیمت مواد اولیه افزایش یافته و دولت با حمایت از زنجیره تولید مصالح ساختمانی می‌تواند به ساماندهی بازار و قیمت ها کمک کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    به اروپایی چیزی نفروش دوست عزیز مطمئنم از گرسنگی نخواهید مرد
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    چرا باید مصالح صادر شود و بازار داخلی ملتهب شود و اجناس گران شوند و درآمد این صادرات جز رفاه مقامات، مردم را تحت فشار قرار داده است!!؟
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    در مسکن مهر تمام ایرادات به اعضای هیئت مدیره ومدیران وبازرس و.....بر میگرده وگرنه اصل کار وایده دولت وقت بسیار عالی وکارساز بود مجتمع هایی که مدیر عامل واعضا انسانهای پاک دست ودرست وحسابی بودند با کمترین زمان وهزینه ساختند وتحویل دادند والان قسطی که پرداخت می‌کنند.به ارزش ده عدد پفک هم نمیشه.
  • زیبا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    همانطورفرمودین تحریم‌ها پدر ماراسوزانده اماکوگوش شنوا 44سال تحریم بی‌دلیل بدون بازدهی باارزش فقط ضرریاینوع لج بازی که باعث شده تمام ناکارآمدی مسولین پشت تحریم‌ها بماند

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها