راز موفقیت اخیر یونیلیور

چطور یک مدل جدید کسب‌وکار، ارزش افزوده می‌آفریند؟
۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
راز موفقیت اخیر یونیلیور

مدل جدید کسب‌وکار یونیلیور که حول پنج گروه اصلی تجاری سازمان‌دهی شده، به گونه‌ای طراحی شده است که به یونیلور اجازه دهد سریع‌تر به روند خواسته‌های مصرف‌کننده پاسخ دهد. این مدل جدید خیلی زود توانسته است منجر به رشد فروش شرکت شود.

فردای اقتصاد: یونیلیور بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کالاهای مصرفی جهان اعلام کرده است مدل جدید کسب‌وکاری که راه‌اندازی کرده، موجب رشد شدید ارزش این شرکت شده است.

 یونیلیور مالک بیش از ۴۰۰ برند و نشان تجاری در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی است. از تولیدات مشهور شرکت یونیلیور می‌توان به محصولاتی آشنا برای ایرانیان، با نام‌های تجاری، از قبیل چای لیپتون و محصولات بهداشتی لوکس، داو، رکسونا، وازلین، سیگنال و کلوز آپ اشاره کرد. این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بستنی در جهان نیز شناخته می‌شود و بستنی مگنوم از محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

یونیلیور در گزارشی جدید خبر داده است که پس از به کارگیری مدل عملیاتی جدید کسب‌وکار خود، رشد غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده است. در این مدل جدید، کسب‌وکار یونیلیور در قالب پنج هسته گروه تجاری تعریف شده است که شامل زیبایی و سلامت، تغذیه، مراقبت در منزل و بستنی است. بر اساس مدل تازه‌تعریف شده، هر یک از این گروه‌های کسب‌وکار بر زمینه‌ها و برندهای خاص تمرکز دارند و هر بخش در قبال استراتژی، رشد و سوددهی جهانی خود کاملا مسئول است و باید پاسخگو باشد.

یونیلیور اعلام کرده است که ساختار جدید با کاهش پیچیدگی‌های کسب‌وکار به بهبود عملکردش کمک می‌کند و به این شرکت امکان می‌دهد سریع‌تر از همیشه به روندهای تقاضای مصرف‌کنندگان پاسخ بهتری بدهد.

 از زمان اجرای ساختار جدید در این شرکت عظیم بین‌المللی، بخش زیبایی و سلامت آن اعلام کرده است که آمار فروش سه ماهه نخست سال آن، رشدی ۷.۴ درصدی را نشان می‌دهد و فروش محصولات مراقبت‌ای شخصی آن در مدت مشابه به ۶.۷ درصد رسیده است.

شرکت یونیلیور که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد، دارای محصولات متنوعی شامل مواد غذایی، آب نبات، غلات صبحانه، نوشیدنی­های انرژی­زا، غذای کودک، نوشابه، بستنی، چای، قهوه، غذای حیوان خانگی، آب مظروف، آب میوه، آدامس، پیتزا منجمد، آزمایش­های بارداری، مواد تمیز کننده، محصولات زیبایی و مراقبت شخصی، محصولات بهداشتی، درمانی و دارویی است. این شرکت، بزرگترین تولید کننده صابون در نیز جهان هست و محصولات آن در حدود ۱۹۰ کشور جهان عرضه می­شود. با توجه به چنین گستردگی کاری ساختار جدید، نظم بیشتری به فعالیت‌های شرکت داده و فعالیت‌های آن را بهینه‌تر ساخته است.

آلن جوپ، مدیر عامل یونیلیور در این رابطه گفت: «ساختار سازماندهی جدید ما در سال گذشته شکل گرفته است و با هدف تداوم گام به گام عملکرد کسب و کاری که شاهد آن هستیم، طراحی شده است.»

وی افزود: «حرکت به سمت پنج گروه تجاری متمرکز بر دسته‌بندی، ما را قادر می‌سازد تا نسبت به گرایش‌های مصرف‌کنندگان پاسخگوتر باشیم و با شفاف‌ترین میزان پاسخگویی، روندها را هدایت کنیم و در قبال تحویل محصولاتمان پاسخگو باشیم.»

مدیر عامل یونیلیور اعلام کرد:« رشد همچنان اولویت اصلی ما است و این تغییرات زیربنای پیگیری ما برای دستیابی به این مهم خواهد بود.»

گردآوری: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار