۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
زمان افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره مشخص شد

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

فردای اقتصاد: بورس تهران روز گذشته متعادل و منفی بود. به طوری که شاخص کل با ریزش ۶،۶۱۳ واحد (معادل ۰.۵ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است نیز شرایط بدتری داشت و با افت ۰.۸ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲،۰۱۸ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، غذایی و شیمیایی و در بین نمادها غدشت، پالایش و خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

حدود ۴۲۹ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شبهرن و غدشت بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای وبملت و شپنا داشتند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: امسال سود مردم از محل مالکیت سهام عدالت در حوزه شرکت‌های بورسی و غیر بورسی ۲ و نیم برابر افزایش می‌یابد.

روابط عمومی بانک مرکزی: در کمتر از ۲ هفته، ۱۳۷ صرافی فعال در بازار اسکناس در تهران و شهرهای مختلف به درگاه اعلام برخط نرخ توافقی خرید و فروش ارز در پایگاه اینترنتی بازار متشکل ارزی پیوستند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی: زمانی که قراردادها الکترونیکی شود تمام محاسبات درست و یکپارچه انجام می‌گیرد و در نتیجه مراجع ذی‌صلاحی که در خصوص اعطای تسهیلات به این محاسبات نیاز دارند، استعلام‌های لازم را دریافت خواهند کرد.

گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران حاکی از افزایش ۱۵۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۲۲ به مرز ۱۶۰۰ میلیارد دلار است.

وزیر صمت: روند صادرات رو به رشد است / یکسال با حذف نفت از تراز تجاری کشور فاصله داریم.

مصوبات جدید شورای پول و اعتبار برای صنایع دارویی به شرح زیر اعلام شد: افزایش سقف اعتباری مقرر در آیین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان به ۴۰% سرمایه پایه بانک‌ها./مستثنی شدن از محدودیت‌های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک‌های عامل /به منظور تامین نقدینگی موردنیاز شرکت‌های دارویی حداکثر تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی از ۹۰% به ۲۰۰% فروش سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: دولت در ۵ ماهه سال جاری در مجموع حدود ۴۱۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که از این میزان حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مالیات به‌دست‌آمده و رشد ۷۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وزیر نفت از راه‌اندازی نخستین پالایشگاه فراسرزمینی به نام «ال‌پالیتو» در ونزوئلا و پالایش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام میدان‌های کشور در این پالایشگاه خبر داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان از اول مهر اجرایی می‌شود. حقوق شاغلان یک میلیون تومان و حقوق بازنشستگان نیز ۹۰۰ هزار تومان‌ افزایش می‌یابد، برای عائله‌مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان به حقوق اضافه خواهد شد.

وزارت خارجه فرانسه: آتش سوزی در زندان اوین تهران را که تعدادی از اتباع فرانسوی در آن نگهداری می‎شوند با جدیت دنبال می‎کنیم.

جو بایدن می‎گوید از شجاعت مردمی که در ایران به خیابان‎ها آمدند شگفت زده شدم.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه: بایدن چون نه مشاوران امینی دارد و نه حافظه خوبی، به وی یادآور می‌شوم که ایران قوی‌تر و استوارتر از آن بود که با تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات پوچ شما تسلیم شود، اکنون نیز سربلندتر از آن است که با مداخلات و اظهار شگفتی‌های سیاستمداری خسته از سال‌ها اقدام بی‌نتیجه علیه ایران، اراده‌اش متزلزل شود.

رییس کل سازمان امور مالیاتی: امسال سهم مالیات در بودجه دولت به ۴۹ درصد رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر: به‌زودی در آستانه جام جهانی فوتبال خط کشتیرانی بوشهر - قطر برای انتقال مسافران راه‌اندازی می‌شود.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ضمن اظهار تاسف از ادامه حملات روس‌ها به مناطق شهری اوکراین و قطع شبکه برق این شهرها، گفت: ارتش اوکراین تاکنون ۶۵ هزار سرباز و نظامی روس را از بین برده است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها