۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
ادعای عجیب طالبان درباره جسد الظواهری

سخنگوی طالبان اعلام کرد که در محل ترور ایمن الظواهری، که در منزلش در کابل هدف قرار گرفته هیچ جسدی پیدا نشد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (شنبه) اعلام کرد، در محل ترور ایمن الظواهری، سرکرده القاعده که واشنگتن به تازگی اعلام کرد که در منزلش در کابل هدف قرار گرفته، هیچ جسدی پیدا نشد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سخنگوی طالبان در گفتگو با رادیوی بین‌المللی "آزادی" درباره کشته شدن الظواهری گفت: این مساله در کل در دست بررسی و تحقیق است.

مجاهد در ادامه اظهار کرد: ما هنوز هیچ جسدی پیدا نکرده‌ایم و مواد انفجاری به کار رفته در این حمله همه چیز را به طور کامل نابود کرد.

طالبان پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اطلاعی از حضور الظواهری در خاک افغانستان نداشته و عملیات نظامی واشنگتن در افغانستان به منزله نقض توافقنامه دوحه است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه از کشته شدن الظواهری در حمله هوایی روز شنبه این کشور در افغانستان خبر داد.

الظواهری پس از کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان در سال ۲۰۱۱ در راس تشکیلات القاعده قرار گرفت و به یکی از مهم‌ترین چهره‌های تحت تعقیب جهان تبدیل شد.

طالبان کشته شدن «الظواهری» را تأیید کرد

یک منبع وابسته به دولت افغانستان در گفت‎گو با شبکه خبری الجزیره تأیید کرد که «ایمن الظواهری» سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله هوایی آمریکا در مرکز کابل کشته شد.

در همین ارتباط، معاون نخست وزیر طالبان گفت: «حمله آمریکا به خانه‌ای در کابل (که الظواهری در آن هدف قرار گرفته است)، نقض حاکمیت ملی و توافق دوحه است».

وی تأکید کرد: «ما به توافق دوحه پایبندیم و مطمئن هستیم که از اراضی ما علیه دیگران استفاده نخواهد شد».

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها